ExpertAdvies voor ondernemers

Strategisch contentconcept dat een brug slaat tussen de merkambitie en de sales proposities van Vattenfall en dat het ‘ExpertAdvies’ voor ondernemers in de MKB-markt introduceert.

ACHTERGROND

De missie van Vattenfall: fossielvrij leven binnen één generatie. Samen met consumenten én ondernemers willen ze dit doel bereiken. En daarom speelt fossielvrij leven een belangrijke rol in alle B2B-campagnes. Bij deze campagne was de uitdaging om deze missie te koppelen aan een hele concrete propositie: het ‘ExpertAdvies’ voor ondernemers. Hierbij helpen energieadviseurs MKB-ondernemers om energiekosten te besparen. Door met hun ‘bril’ rond te kijken in een bedrijfspand en op die manier besparingsmogelijkheden op te sporen.

VRAAG

Ontwikkel een overkoepelend content- en communicatieconcept waarmee we het ExpertAdvies (en al haar modules) bij onze MKB-doelgroep onder de aandacht kunnen brengen. En waarmee we 10.000 bezoeken op de bijbehorende landingspagina’s kunnen genereren.

CREATIEF IDEE

Wat hebben we bedacht? Een campagne die vooral als een jas bij deze doelgroep past. Een doelgroep die druk is, die vooral aan het ondernemen is en dit – alles rondom energiezaken en verduurzaming – ‘erbij’ doet. Wat voor soort content hoort hier bij? Laagdrempelige content, die je snel tot je kunt nemen. Praktisch en concreet, zodat jij snel weet of dit iets voor jou is. Kortom: echte what’s in it for me content.

We kropen in de huid van de MKB’er en maakten de content vanuit de gedachte: ‘alle investeringen in mijn zaak moeten zich (nu meer dan ooit) terugverdienen. Ik wil geslaagde voorbeelden zien. Bewijslast. Waaruit blijkt dat ik écht kan besparen.’ Dat bewijs hebben we letterlijk opgehaald en in beeld gebracht. Met video. We klopten aan bij 3 (échte) ondernemers en vroegen of we bij ze langs mochten komen met een besparingsexpert van CFP, de betrokken partner van Vattenfall. Echte rondleidingen dus. Op locatie. En via videobellen. De eye-openers die onze ondernemers van de energieadviseurs meekregen: die vormden uiteindelijk de basis van onze content. We ontwikkelden hieruit 5 video link ads. Van slechts 25 seconden. Waarin de ondernemers deze eye-openers met ons deelden: heel persoonlijk, in vlogstijl. En ook de experts richtten zich direct tot de camera met een voorbeeld van een concrete besparingsmogelijkheid. Met concrete euro’s. Want: zo weet je wat het – ook jou – op zou kunnen leveren: that’s in it for you. Naast de video link ads, bestond de campagne o.a. ook uit een radiocommercial, fotografie, link ads en display bannering.