De kracht van aandacht

Contentstrategie die voorziet in drie langlopende campagneperiodes waarin telkens een actueel thema en klantcase centraal staan. Daartussen biedt always-on content zichtbaarheid via verschillende kanalen om kennis over te brengen en om houding en gedrag te beïnvloeden. Met de touch-tell-sell benadering halen we slimme synergie tussen content en reclame.

ACHTERGROND

PostNL wil de favoriete bezorger zijn. Door iedere dag bijzondere momenten te bezorgen en verbindend te zijn in de Nederlandse samenleving. Met de mensen, de kracht van het netwerk en slimme oplossingen helpt PostNL haar zakelijke klanten succesvoller te zijn.

VRAAG

PostNL wil de zakelijke doelgroep overtuigen van de marketing- en communicatiekracht van de brievenbus in het huidige medialandschap en hen bewegen om vaker direct mail toe te voegen aan hun mediamix. Ontwikkel een contentstrategie die de bestaande perceptie bij de doelgroep ten aanzien van direct mail kantelt en overtuig de doelgroep dat de inzet van direct mail in de mediamix het effect van campagnes aantoonbaar vergroot.

CREATIEF IDEE

‘De Kracht van Aandacht’ is een always-on campagne die overtuigt van de communicatiekracht van de brievenbus en direct mail in het bijzonder. De doelgroep wordt geprikkeld met inspiratie, overtuigend bewijs op basis van gedegen onderzoek door onderzoeksbureaus en praktische tips. Dit helpt ondernemers en communicatieprofessionals om de steeds schaarser wordende aandacht van de mediaconsument te pakken. Persoonlijke aandacht is het hoogste goed en dat is exact wat direct mail biedt. Direct mail is bewezen effectief, zeker in combinatie met andere media. De kracht van aandacht geeft inzicht in hoe succesvolle marktpartijen en peers inspelen op deze ontwikkeling.

Een campagnejaar van ‘De Kracht van Aandacht’ bestaat uit drie langlopende periodes waarin telkens een actueel thema en klantcase centraal staan. Daartussen zijn we always-on met content aanwezig in verschillende kanalen. Een campagne bestaat uit de inzet van een videocommercial, klantvideo’s, display advertising, een podcast, whitepapers, social advertising, redactionele bijdrages in vakmedia (o.a. adformatie, Marketingtribune), blogs, infographics, webinars, een DM check en een ROI-rekentool. Vanuit elk middel landt de bezoeker op het centrale contentplatform waar de leadgeneratie wordt opgevolgd.