Wat Werkt Voor Jou

Werkzoekenden in Nederland laten zien wat er mogelijk is – en wat UWV voor hen kan betekenen.

ACHTERGROND

Niemand heeft nog een baan voor het leven. Omstandigheden veranderen door techniek en economische ontwikkelingen, banen ontstaan en verdwijnen. Wie inzetbaar wil blijven op de arbeidsmarkt, zal zich moeten blijven ontwikkelen. Onder de noemer ‘wat werkt voor jou’ wil UWV werkzoekenden in Nederland laten zien wat er mogelijk is – en wat UWV voor hen kan betekenen.

VRAAG

Met ‘wat werkt voor jou’ wil UWV laten zien dat het begrijpt dat er niet één recept is om werk te vinden. Aan ons de vraag om op zo toegankelijk en helder mogelijke manier het gesprek met de doelgroep te brengen op wat mogelijk voor hén kan werken, bij de zoektocht naar (ander) werk. Doel: informeer werkzoekenden over hoe UWV kan ondersteunen, maar daag ze ook op inspirerende wijze uit zélf te ontdekken wat hun mogelijkheden zijn.

CREATIEF IDEE

Met het format ‘Oude baan І Nieuwe baan’ portretteren we mensen die thuis zijn komen te zitten (al dan niet als gevolg van de coronacrisis) en die met succes een ander soort baan wisten te vinden, in een totaal andere sector. Sympathieke portretten van mensen die inventief zijn, die dúrven en die energie uitstralen. Wij brengen hun persoonlijke verhalen, als inspiratie voor de doelgroep werkzoekenden. En indirect wijzen we op de dienstverlening van UWV voor werkzoekend Nederland.

Zo vertelden wij het verhaal van Rob (53) lifecoach die zich heeft laten omscholen tot toezichthouder in de bouw en Niki (30) die wisselde van toerisme naar onderwijs. Andere oude banen waren facilitair medewerker en accountmanager en zij hebben zich laten omscholen naar zorgmedewerker en fietsenmaker.

Binnen twee minuten vertellen zij kort over waarom hun oude werk geen toekomst bood, en vooral over wat zij hebben gedaan om van baan te wisselen en waarom. Door middel van 20 seconden-ads, ingezet op verschillende kanalen (Youtube, Adforms, Facebook, Instagram, LinkedIn, Displaybanners) worden de twee verschillende doelgroepen getarget: 50- en 50+ werkzoekenden.

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Elwin Wientjes
Social Media advisor
e.wientjes@lvb.nl
+31 06 19 67 73 01

n

MORE WORK

Filter

ABN AMRO MeesPierson

Het geheim van succesvol beleggen

Beleggen=eng. Sparen=veilig. Zo hebben we het allemaal geleerd. Toch? Met ABN AMRO MeesPierson zijn we opzoek gegaan naar Het Geheim van Succesvol Beleggen.

PostNL

De kracht van aandacht

Contentstrategie die voorziet in drie langlopende campagneperiodes waarin telkens een actueel thema en klantcase centraal staan. Daartussen biedt always-on content zichtbaarheid via verschillende kanalen om kennis over te brengen en om houding en gedrag te beïnvloeden. Met de touch-tell-sell benadering halen we slimme synergie tussen content en reclame.

UWV

ExpertAdvies voor ondernemers

Strategisch contentconcept dat een brug slaat tussen de merkambitie en de sales proposities van Vattenfall en dat het ‘ExpertAdvies’ voor ondernemers in de MKB-markt introduceert.