Lvb Public is ‘tweetalig’

De taal van de overheid aan de ene kant. De taal van de burger aan de andere kant. Die talen sluiten niet altijd op elkaar aan. En dus slaan campagnes vaak niet aan. Het goede nieuws: het kan wel. LVB Public slaat de brug. Met content die scoort. Met campagnes die de juiste mensen niet alleen bereiken, maar vooral in beweging krijgen.

THIS IS

TEAM

Public

THIS IS: TEAM PUBLIC

Overheidscommunicatie
in burger-taal

De taal van de overheid aan de ene kant. De taal van de burger aan de andere kant. Die talen sluiten niet altijd op elkaar aan. En dus slaan campagnes vaak niet aan. Het goede nieuws: het kan wel. LVB Public slaat de brug. Met content die scoort. Met campagnes die de juiste mensen niet alleen bereiken, maar vooral in beweging krijgen.

Je bent overheid, maar toch ook een vleugje markt? Welke toon sla je aan? Ben je eigenlijk wel een merk? Gedraag je je consistent? Flirt je met de markt?

Communicatiebureau voor
publieke instellingen

LVB Public blinkt uit in communicatie in het gebied tussen overheid en markt. Tussen publieke instellingen en burgers.

Wij zijn ervoor: provincies, gemeenten, waterschappen, scholen, uitvoeringsinstanties, zelfstandig bestuursorganen. De publieke sector is breed, veelzijdig en allesbehalve uniform. Eén ding hebben ze gemeen. Ze moeten transparant zijn. Open. Eerlijk. Bij LVB Public spreken we beide talen. Zonodig met een vet accent.

THIS IS: TEAM PUBLIC

Wat leveren
we op

Communiceren als publieke organisatie, met de technieken die we in veel gevallen ‘lenen’ uit de wereld van de grote merken; dat leidt tot een pakket aan diensten die we met plezier in zetten voor jouw organisatie. 

Analyse
communicatiemiddelen

Praktische middelenanalyse: welke middelen dragen bij aan de resultaten en welke niet?

Ontwikkeling organisatienarratief

Wij helpen het organisatieverhaal zo op te schrijven dat iedereen het met plezier navertelt.

Contentcreatie

Onze content ‘leent’ van de media- en merkenwereld, maar is onmiskenbaar ‘public’.

Distributie

Of je iedereen wil bereiken of een selectie van je doelgroep; distributie-expertise helpt bij het verspreiden van het verhaal.

Audience building

We bereiken je publiek keer op keer met nieuwe verhalen doordat we het publiek vast weten te houden.

Onze cases bewijzen het. Ons werk straalt uit: ja, we zijn van de overheid, en nee, we communiceren níet op een manier die niet aansluit bij de leefwereld van de burgers. Hier het bewijs. 

Filter

UWV

Wat Werkt Voor Jou

Werkzoekende in Nederland laten zien wat er mogelijk is – en wat UWV voor hen kan betekenen.

Longfonds

Ademtest voor peuters

Een campagne om het belang van een ademtest voor peuters onder de aandacht te brengen.

MBO Amersfoort

Liefde voor onze zorgstudenten

Een krachtige social campagne om zorgstudenten en docenten van MBO Amersfoort in het zonnetje te zetten die tijdens de corona pandemie in de zorg werkzaam waren.

LATEST FROM

PUBLIC

Filter

PRPUBLICVIDEO

‘Mijn eerste keer met stoma’: nieuwe taboedoorbrekende campagne van Coloplast

6 oktober 2020
Iedereen kan op een dag een stoma nodig hebben. Er komen per jaar zo’n 7.000 stomadragers bij in Nederland. Van jong tot oud. Maar een stoma hoeft je leven niet te beperken. Sterker nog, dankzij een stoma krijgen veel stomadragers hun oude leven weer terug. Daarom ontwikkelde LVB samen met Coloplast de campagne: ‘Mijn eerste keer met stoma’.
PUBLIC

LVB wint aanbesteding UWV

14 april 2020
LVB heeft de UWV-aanbesteding voor communicatiedienstverlening en contentcreatie gewonnen. Vanaf 1 april 2020 werkt LVB samen met UWV aan het versterken van de relatie met de diverse doelgroepen.
Ga je voor
GEDRAGS-
VERANDERING?

TEAM PUBLIC
LVB Public is het Team binnen Club LVB waar de collega’s weten dat communicatie kan en moet leiden tot gedragsverandering. Kennismaken?

Elwin Wientjes
Team Public adviseur

e.wientjes@lvb.nl

+31 6 19 67 73 01