Skillslab

Een krachtige social campagne om de opleidingen van MBO Amersfoort onder jongeren te promoten.

ACHTERGROND

Het maken van een keuze voor een vervolgopleiding is niet makkelijk. Hoe weet je of de opleiding bij jou past en of je geknipt bent voor het kappersvak of als zorgverlener? Hoe zorg je ervoor dat potentiële studenten óók in deze tijd – waarin fysieke oriëntatie onmogelijk is – informeert én aan je bindt?

VRAAG

Ontwikkel een social campagne die potentiële studenten prikkelt om zich verder te informeren over de mogelijke vervolgopleidingen van MBO Amersfoort.

CREATIEF IDEE

Een Instagram kennisquiz. Niet met moeilijke vragen waar je diep over moet nadenken, maar een quiz met relevante, laagdrempelige kennisvragen. Ben jij een echt mensenmens of liggen jouw skills in de techniek? Voor iedere opleiding is er een mini-quiz ontwikkeld met vragen en eigenschappen die van belang zijn voor die opleiding. De quiz wordt organisch via Instagram Stories gepubliceerd op het kanaal van MBO Amersfoort. Via de pollfunctie kunnen potentiële studenten antwoorden (en zien wat anderen hebben geantwoord). Vervolgens is er een swipe up-mogelijkheid die leidt naar meer achtergrondinformatie over de opleiding op de site.

RESULTS

21

VOLGERS BEREIKT

op Instagram

22%

VULT POLL IN

op Instagram

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Elwin Wientjes
Team Public adviseur
e.wientjes@lvb.nl
+31 06 19 67 73 01

MORE WORK

Filter

Atria

#zegerwatvan

‘Waarom was je dan nog zo laat op straat?’ ‘Je draagt ook van zulke korte rokjes!’ Slachtoffers van seksueel geweld krijgen hier nog te vaak bewust of onbewust de schuld van. Reden voor Stichting Rutgers en Kennisinstituut Atria om hier samen met ons aan de slag te gaan.

Coloplast

Mijn eerste keer met stoma

Een eerste keer is.. spannend. Of grappig. Ongemakkelijk. Helemáál met een stoma!

MBO Amersfoort

Skillslab

Een krachtige social campagne om de opleidingen van MBO Amersfoort onder jongeren te promoten.