Mijn eerste keer met stoma

Een eerste keer is.. spannend. Of grappig. Ongemakkelijk. Helemáál met een stoma!

ACHTERGROND

Ieder persoon is anders. Ieder lichaam is anders. Er is dus ook niet één product dat voor iedere stomadrager werkt. Advies en hulp bij de keuze voor de juiste stomaproducten is cruciaal. Maar hoe adresseer je dit (gevoelige) onderwerp bij de doelgroep?

VRAAG

Ontwikkel een online (social) campagne om aandacht te genereren voor Coloplast in combinatie met de boodschap: de juiste pasvorm van maakt het verschil. Waarin wordt toegewerkt naar een actie op de site: het doen van de Bodycheck of het aanvragen van een proefpakket.

CREATIEF IDEE

Stomaproducten. Hoe kunnen we een gevoelig en niet zo sexy onderwerp op een prikkelende manier onder de aandacht brengen bij een doelgroep die online best lasting te vinden is? Door antwoord te geven op die éne, spannende en veelal onbesproken vraag: hoe was voor jou de allereerste keer? In de campagne ‘Mijn eerste keer met stoma’ vertellen stomadragers over hun eerste keer na de operatie. Zwemmen, sporten, uiteten, op reis.. Verschillende personen in verschillende situaties, generaties en levensstijlen aan het woord. En natuurlijk raken we in alle content het thema ‘pasvorm’.

Het resultaat? Een eigen campagnewebsite met authentieke content in video, tekst en fotografie van échte ambassadeurs. Content die de doelgroep inspireerde én aanzette tot veel social interactie.

  • 1 NOMINATIE categorie De Jonge Maker 2021
  • 1 NOMINATIE Best Health Campaign 2021

RESULTS

75

95% VIDEO VIEWS

op Facebook

2,36

CTR (CLICKS ON LINK)

op Facebook

10,5

UNIQUE CLICKS (ON LINK)

op Facebook

+1,4

COMMENTS, LIKES, SHARES

op Facebook

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Patrick Severein
Head of Content / Strateeg

p.severein@lvb.nl

+31 6 46 26 88 99