Uitblinkers in Zaken

Strategisch contentprogramma dat tot doel heeft de de entertainment-belofte vanuit het consumentenmerk te vertalen naar de zakelijke markt.

ACHTERGROND

Ziggo, onderdeel van VodafoneZiggo maar als merk zelfstandig opererend, is groot op de Nederlandse consumentenmarkt. Het merk staat bekend als ‘entertainment brand’. Op de zakelijke markt is Ziggo echter challenger, de bekendheid van de zakelijke dienstverlening is relatief laag. Twee uitdagingen op de B2B markt dus: bekender worden en inhoud geven aan het merk.

VRAAG

Aan LVB werd gevraagd om een always on content strategie te ontwikkelen waarin de entertainment-belofte vertaald wordt naar de zakelijke markt, meer specifiek: naar ondernemers uit het MKB. Doelstellingen zijn het opbouwen bij hen van brand awareness, voorkeur en demand generation.

CREATIEF IDEE

Alles draait om ‘Uitblinkers in Zaken’. We maken positieve content waarbij we aansluiten bij de manier waarop de consumententak van Ziggo met content omgaat. Ziggo kiest voor helden. Ook op zakelijk terrein willen we content maken met en over uitblinkers. Dat kunnen absolute, bekende uitblinkers zijn; ondernemers die iedereen kent. Maar ook (en vooral) uitblinkers die nu nog onbekend zijn. Maar we gaan ze wel als uitblinkers neerzetten. De contentbelofte luidt: inspiratie van uitblinkers.

De ‘brandstof’ van de campagnes wordt gevormd door unieke documentaires, die niet alleen online maar ook op televisie zijn uitgezonden. Verhalen over succesvolle en inspirerende ondernemers zijn vaker verteld, maar nog nooit eerder op zo’n diepgravende manier als in Uitblinkers in Zaken. De visie van Ziggo en LVB laat zich samenvatten in het woord kwaliteit. Door véél betere content te maken dan de vele concurrenten, gaan we voor het idee van the winner takes all.

In totaal zijn 12 (!) edities van Uitblinkers in Zaken gemaakt. Corendon, Oger, New York Pizza, Studio 100, MAS, The Next Web, bunq, AFAS, Tiqets, Trainmore, Omoda en Tony Chocolonely: Ziggo volgt de ondernemers achter deze topondernemingen en geeft een verrassend kijkje in hun wereld. De gehele documentaire bieden we op verschillende manieren aan, geoptimaliseerd per social kanaal. Op YouTube wordt vooral gestuurd naar het (uit)kijken van de documentaire. Op social worden ondernemersthema’s uitgelicht met short-format snippets die worden behandeld in de documentaire. Om mensen naar deze snippets te brengen, worden op Facebook, Twitter en Linkedin social video’s ingezet.

  • 1 Award 2017
  • 1 Award 2017
  • 1 Nomination B2B 2017
  • 1 Nomination B2B 2018
  • 1 Nomination 2018
  • 1 Nomination B2B 2018
  • 1 Nomination B2B 2018
  • 1 Award B2B 2016
  • 1 Award B2B 2018
  • 1 Award B2B 2019
  • 1 Award 2019

RESULTS

-/+50

COST PER LEAD

vs regular

x2

CTR's industry benchmarks

>90

PROSPECTS
KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Merijn Aalbers
Content Director
m.aalbers@lvb.nl
+31 06 86 84 51 44

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?