Liefde voor onze zorgstudenten

Een krachtige social campagne om zorgstudenten en docenten van MBO Amersfoort in het zonnetje te zetten die tijdens de corona pandemie in de zorg werkzaam waren.

ACHTERGROND

Tijdens de coronacrisis hebben studenten en docenten zich met hart en ziel ingezet voor de zorgsector waar zoveel mooie en ook verdrietige dingen gebeuren. Zo zijn er zorgdocenten actief betrokken op de corona-afdeling van het ziekenhuis, waar ze een hoop heftige dingen meemaken. En lopen studenten stage tijdens deze pandemie, waar ze zich in alle hectiek staande moeten weten te houden. MBO Amersfoort is hier enorm trots op en wil dat deze inspanningen gezien worden!

VRAAG

Ontwikkel een mini-campagne waarbij de zorgstudenten en docenten van MBO Amersfoort in het zonnetje worden gezet en tevens de zichtbaarheid van MBO Amersfoort in de regio vergroot.

CREATIEF IDEE

LVB Public bedacht de social campagne ‘Liefde voor onze zorgstudenten’ en in het geval van de docenten ‘Trots op onze zorgdocenten’. Hierbij gaat de aandacht uit naar de studenten en docenten van MBO Amersfoort en het werk dat zij tijdens de coronacrisis doen in de zorg. We richtten ons op verhalen uit de praktijk en lieten pure, ongestileerde foto’s maken, om zo de echte werksituatie te laten zien. De verhalen over wat er zich afspeelt in de zorg en hoe zowel studenten als docenten daar een rol in spelen doen er toe en mogen dus worden verteld.

Middels pakkende quotes en een opvallend visueel design werden de social posts gedistribueerd via Facebook en Instagram, waarbij expliciet werd getarget op regio AmersfoortVoor extra zichtbaarheid werd er van de social media beelden een compilatie gemaakt, die werd ingezet als buiten poster in Amersfoort en omstreken.

RESULTS

266

PERSONEN

bereikt

700

IMPRESSIES

2.5

CLICKS
KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Elwin Wientjes
Social Media advisor
e.wientjes@lvb.nl
+31 06 19 67 73 01

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?