Samen ondernemen is samen groeien

Contentstrategie die ondernemers in het MKB moet laten inzien dat bol.com het platform, de kennis en de diensten heeft die hun onderneming verder kan laten groeien.

ACHTERGROND

Platformen zijn de winkelstraten van de toekomst. De verwachting is dat in 2025 veertig procent van alle online retailomzet via één of twee dominante platforms zal lopen. Het is er bol.com dan ook alles aan gelegen om de dominante positie, die ze in Nederland en België al hebben, te behouden en te versterken.

Inmiddels hebben ruim 34.000 partners zich aangesloten bij bol.com. Met dank aan deze partners kan het platform zelf blijven groeien, maar ook voor de aangesloten ondernemers zijn er flinke voordelen aan de samenwerking. Zo deelt bol.com de data die zij van klanten verzamelen zoveel mogelijk met de ondernemers. Hierdoor kunnen zij hun assortiment verbeteren en hun zichtbaarheid op bol.com vergroten. Dat bereik is veelal de belangrijkste reden dat ondernemers zich aansluiten bij een platform. Daarnaast is het delen van kennis en faciliteiten wat het platform bol.com zo succesvol maakt. Samengevat in de belofte: Samen ondernemen is samen groeien.

VRAAG

De groei voor bol.com zal in de toekomst voornamelijk uit de (omzet)groei van aangesloten ondernemers (partners) komen. De vraag: ontwikkel een contentstrategie die enerzijds bestaande partners via bol.com helpt betere platformondernemers te worden en anderzijds prospects overtuigt dat ondernemen via bol.com zakelijke groei betekent.

CREATIEF IDEE

Framen & claimen #1 positie bol.com in platformeconomie door

  • Eigen contenformats voor partners en prospects
  • Samenwerkingen met RTLZ (docu) en MKB Nederland