Liquid hearts

Ontwikkelen van brand assets en opfrissen look&feel voor VGZ zorgverzekeraar.

ACHTERGROND

VGZ had behoefte aan een herkenbare visuele identiteit, die direct door Nederlanders wordt herkend.

VRAAG

Ontwikkel een set van brand assets voor alle communicatie-uitingen, die aansluit op de positionering en look&feel van VGZ. De vraag was nadrukkelijk om een mooie doorvertaling van de huidige merkidentiteit te maken, zonder dat er een complete ‘rebranding’ nodig is.
Het ‘hart’ is altijd een constante factor geweest in het merk VGZ. Dit element is terug te vinden in het logo en andere visuele merk-uitingen de verzekeraar. Het ‘hart’ is ook één van de aspecten die wordt genoemd onder consumenten als wordt gevraagd naar het merk VGZ. Ons voorstel: ga terug naar de kern van het merk (het hart) en claim het. Claim het hart niet alleen grafisch, maar voer het door in alle uitingen – maak het tastbaar. Vanuit die gedachte ontstonden de ‘liquid hearts’; het hart kan verschillende vormen aannemen.

AANPAK

Het ‘hart’ is altijd een constante factor geweest in het merk VGZ. Dit element is terug te vinden in het logo en andere visuele merk-uitingen de verzekeraar. Het ‘hart’ is ook één van de aspecten die wordt genoemd onder consumenten als wordt gevraagd naar het merk VGZ. Ons voorstel: ga terug naar de kern van het merk (het hart) en claim het. Claim het hart niet alleen grafisch, maar voer het door in alle uitingen – maak het tastbaar. Vanuit die gedachte ontstonden de ‘liquid hearts’; het hart kan verschillende vormen aannemen.

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Ferdi van der Veen
Head of Design
f.vanderveen@lvb.nl

MORE WORK

Filter

Atria

#zegerwatvan

‘Waarom was je dan nog zo laat op straat?’ ‘Je draagt ook van zulke korte rokjes!’ Slachtoffers van seksueel geweld krijgen hier nog te vaak bewust of onbewust de schuld van. Reden voor Stichting Rutgers en Kennisinstituut Atria om hier samen met ons aan de slag te gaan.

Coloplast

Mijn eerste keer met stoma

Een eerste keer is.. spannend. Of grappig. Ongemakkelijk. Helemáál met een stoma!

MBO Amersfoort

Skillslab

Een krachtige social campagne om de opleidingen van MBO Amersfoort onder jongeren te promoten.