Inhaker: Nationale Broer en Zus dag

Een PR-aanpak om in te haken op Nationale Broer en Zus dag.

ACHTERGROND

Ondanks de digitalisering speelt post nog steeds een belangrijke rol in de samenleving. PostNL wil dit op een positieve manier onder de aandacht brengen.

VRAAG

Hoe kunnen we inhaken op Nationale Broer en Zus dag en free publicity realiseren?

CREATIEF IDEE

Wie stuur je vaak een kaartje? Juist: vrienden en familie. Maar hoe is het eigenlijk gesteld met de band binnen families in Nederland? En specifiek natuurlijk tussen broers en zussen? Om in te haken op Nationale Broer en Zus dag vroegen we Nederlanders naar hun relatie met hun broer of zus. Zien ze elkaar veel? Zijn er wel eens conflicten? Hoe onderhouden ze contact met elkaar? Bellen, mailen of per post?

De uitkomsten zijn gedeeld met een brede selectie media middels een gerichte perslobby: journalisten zijn één op één benaderd met het nieuws.

RESULTS

57

PUBLICATIES

4

BEREIKTE PERSONEN

via print, social
en online

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Hubertien Huurman
PR adviseur
h.huurman@lvb.nl
+31 06 14 98 26 10

MORE WORK

Filter

Atria

#zegerwatvan

‘Waarom was je dan nog zo laat op straat?’ ‘Je draagt ook van zulke korte rokjes!’ Slachtoffers van seksueel geweld krijgen hier nog te vaak bewust of onbewust de schuld van. Reden voor Stichting Rutgers en Kennisinstituut Atria om hier samen met ons aan de slag te gaan.

Coloplast

Mijn eerste keer met stoma

Een eerste keer is.. spannend. Of grappig. Ongemakkelijk. Helemáál met een stoma!

MBO Amersfoort

Skillslab

Een krachtige social campagne om de opleidingen van MBO Amersfoort onder jongeren te promoten.