Patrick Severein
Head of Content / Strateeg
Liquid hearts
ACHTERGROND
VGZ had behoefte aan een herkenbare visuele identiteit, die direct door Nederlanders wordt herkend.
VRAAG
Ontwikkel een set van brand assets voor alle communicatie-uitingen, die aansluit op de positionering en look&feel van VGZ. De vraag was nadrukkelijk om een mooie doorvertaling van de huidige merkidentiteit te maken, zonder dat er een complete ‘rebranding’ nodig is.
Het ‘hart’ is altijd een constante factor geweest in het merk VGZ. Dit element is terug te vinden in het logo en andere visuele merk-uitingen de verzekeraar. Het ‘hart’ is ook één van de aspecten die wordt genoemd onder consumenten als wordt gevraagd naar het merk VGZ. Ons voorstel: ga terug naar de kern van het merk (het hart) en claim het. Claim het hart niet alleen grafisch, maar voer het door in alle uitingen – maak het tastbaar. Vanuit die gedachte ontstonden de ‘liquid hearts’; het hart kan verschillende vormen aannemen.
AANPAK
Het ‘hart’ is altijd een constante factor geweest in het merk VGZ. Dit element is terug te vinden in het logo en andere visuele merk-uitingen de verzekeraar. Het ‘hart’ is ook één van de aspecten die wordt genoemd onder consumenten als wordt gevraagd naar het merk VGZ. Ons voorstel: ga terug naar de kern van het merk (het hart) en claim het. Claim het hart niet alleen grafisch, maar voer het door in alle uitingen – maak het tastbaar. Vanuit die gedachte ontstonden de ‘liquid hearts’; het hart kan verschillende vormen aannemen.