Royaal Apeldoorn

In één klap zie je het: Apeldoorn staat ergens voor. Dankzij onderscheidend design. De kwaliteiten van Apeldoorn teruggebracht tot doeltreffend design.

ACHTERGROND

Apeldoorn heeft heel veel te bieden, maar lijd stiekem onder het feit dat Apeldoorn niet of nauwelijks wordt opgemerkt. Er kleeft te weinig aan Apeldoorn. Citymarketing Apeldoorn had een versnipperde en verouderde identiteit. Zonder eenheid. Zonder visie.

VRAAG

Ontwikkel een visual identity voor Citymarketing Apeldoorn.

VOORSTEL

Wij hebben een compleet nieuwe merkidentiteit ontwikkeld, inclusief bijpassend visueel design en brand assets. Een identiteit met een sterk eigen gezicht en één die breed inzetbaar is. In Apeldoorn zelf, maar ook in de regio. En inzetbaar voor diverse onderdelen (voor toerisme, ondernemers en eigen inwoners). We hebben het koninklijke Apeldoorn-gevoel goed weten te vatten in het kroontje op de ‘a’, waardoor de ‘a’ een op zich zelf staand brand asset wordt. Apeldoorn heeft de identiteit op alle vlakken doorgevoerd en we ontwikkelen regelmatig spin-offs en nieuwe uitingen, zoals recent de hele visualisering van de corona-communicatie.

ICON SYSTEM

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Ferdi van der Veen
Head of Design
f.vanderveen@lvb.nl

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?