ICON SYSTEM

Royaal Apeldoorn
ACHTERGROND
Apeldoorn heeft heel veel te bieden, maar lijd stiekem onder het feit dat Apeldoorn niet of nauwelijks wordt opgemerkt. Er kleeft te weinig aan Apeldoorn. Citymarketing Apeldoorn had een versnipperde en verouderde identiteit. Zonder eenheid. Zonder visie.
VRAAG
Ontwikkel een visual identity voor Citymarketing Apeldoorn.
VOORSTEL
Wij hebben een compleet nieuwe merkidentiteit ontwikkeld, inclusief bijpassend visueel design en brand assets. Een identiteit met een sterk eigen gezicht en één die breed inzetbaar is. In Apeldoorn zelf, maar ook in de regio. En inzetbaar voor diverse onderdelen (voor toerisme, ondernemers en eigen inwoners). We hebben het koninklijke Apeldoorn-gevoel goed weten te vatten in het kroontje op de ‘a’, waardoor de ‘a’ een op zich zelf staand brand asset wordt. Apeldoorn heeft de identiteit op alle vlakken doorgevoerd en we ontwikkelen regelmatig spin-offs en nieuwe uitingen, zoals recent de hele visualisering van de corona-communicatie.







Ferdi van der Veen
Head of Design
f.vanderveen@lvb.nl
MORE WORK
ExpertAdvies voor ondernemers
Strategisch contentconcept dat een brug slaat tussen de merkambitie en de sales proposities van Vattenfall en dat het ‘ExpertAdvies’ voor ondernemers in de MKB-markt introduceert.
Wat Werkt Voor Jou
Werkzoekenden in Nederland laten zien wat er mogelijk is – en wat UWV voor hen kan betekenen.
Ademtest voor peuters
Een campagne om het belang van een ademtest voor peuters onder de aandacht te brengen.