RESULTS

Klaar voor de toekomst
ACHTERGROND
Het bewustzijn rond duurzaam leven stijgt. Maar nog niet iedereen is er mee bezig. Hoe kan een gemeente inwoners stimuleren én inspireren om een volgende stap te zetten in een duurzame aanpak?
VRAAG
De gemeente Amersfoort vroeg LVB Public om een (online) campagne te ontwikkelen om meer bewustwording te creëren rondom het thema duurzaamheid. De gemeente wil bewoners verleiden (en helpen) duurzamer te leven.
CREATIEF IDEE
Met de campagne ‘Amersfoort: klaar voor de toekomst’ worden inwoners, instellingen, ondernemers en initiatiefnemers gestimuleerd om duurzamer te wonen, leven en ondernemen. Een grote groep Amersfoorters wil dat best, maar weet niet waar zij moeten beginnen. De campagne is erop gericht om hen concreet handelingsperspectief te bieden op een breed scala aan thema’s als energie besparen, tuin anders inrichten, groen op je dak, auto delen en anders inkopen. De invulling van de campagne bestaat uit vlogs, korte video’s en blogs met tips, inspiratie en een kijkje in de keuken bij (duurzame) inwoners en ondernemers van Amersfoort.
2,5
online
100
op YouTube
10
naar de campagne site





Elwin Wientjes
Social Media advisor
e.wientjes@lvb.nl
+31 06 19 67 73 01
MORE WORK
ExpertAdvies voor ondernemers
Strategisch contentconcept dat een brug slaat tussen de merkambitie en de sales proposities van Vattenfall en dat het ‘ExpertAdvies’ voor ondernemers in de MKB-markt introduceert.
Wat Werkt Voor Jou
Werkzoekenden in Nederland laten zien wat er mogelijk is – en wat UWV voor hen kan betekenen.
Ademtest voor peuters
Een campagne om het belang van een ademtest voor peuters onder de aandacht te brengen.