Een campagne om het belang van een ademtest voor peuters onder de aandacht te brengen.
ACHTERGROND
Is het astma of ‘gewoon’ een virusje? Bij jonge kinderen is dat moeilijk te bepalen. Het Longfonds wil daar in samenwerking met Kinderlongarts Edward Dompeling van het Maastricht UMC+ verandering in brengen met een speciale ademtest.
VRAAG
Ontwikkel een video om aandacht te realiseren voor de ademtest, die ook ingezet kan worden om donaties te werven voor deze test.
CREATIEF IDEE
Door middel van een motiverende portretvideo met emotionele lading vertellen we het verhaal van Gijs. Gijs is zes jaar oud en heeft al sinds zijn tweede astma. Alleen weten we dat pas sinds kort. Kinderen zoals Gijs krijgen niet altijd de juiste behandeling met mogelijk schade aan de longen als gevolg. De ouders van Gijs vertellen over de periodes dat Gijs in het ziekenhuis lag, de onzekerheid waarin zij toen leefden met daarbij beelden van zieke Gijs. Hierdoor word je als kijker gelijk meegenomen in het verhaal. De medische onderbouwing in de video wordt gegeven door de Kinderlongarts van Gijs. Hij vertelt over zijn eigen ervaringen met patiënten zoals Gijs. Hij heeft het over de schadelijke gevolgen en stipt daarmee het belang van de speciale ademtest voor peuters aan.
1NominatieEffectiviteit2020
RESULTS
11
VIDEO VIEWS
organisch op Facebook
50
SHARES
op Facebook
300
REACTIES
op Facebook
KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project
Elwin Wientjes Social Media advisor e.wientjes@lvb.nl +31 06 19 67 73 01
Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.