Ademtest voor peuters

Een campagne om het belang van een ademtest voor peuters onder de aandacht te brengen.

ACHTERGROND

Is het astma of ‘gewoon’ een virusje? Bij jonge kinderen is dat moeilijk te bepalen. Het Longfonds wil daar in samenwerking met Kinderlongarts Edward Dompeling van het Maastricht UMC+ verandering in brengen met een speciale ademtest.

VRAAG

Ontwikkel een video om aandacht te realiseren voor de ademtest, die ook ingezet kan worden om donaties te werven voor deze test.

CREATIEF IDEE

Door middel van een motiverende portretvideo met emotionele lading vertellen we het verhaal van Gijs. Gijs is zes jaar oud en heeft al sinds zijn tweede astma. Alleen weten we dat pas sinds kort. Kinderen zoals Gijs krijgen niet altijd de juiste behandeling met mogelijk schade aan de longen als gevolg. De ouders van Gijs vertellen over de periodes dat Gijs in het ziekenhuis lag, de onzekerheid waarin zij toen leefden met daarbij beelden van zieke Gijs. Hierdoor word je als kijker gelijk meegenomen in het verhaal. De medische onderbouwing in de video wordt gegeven door de Kinderlongarts van Gijs. Hij vertelt over zijn eigen ervaringen met patiënten zoals Gijs. Hij heeft het over de schadelijke gevolgen en stipt daarmee het belang van de speciale ademtest voor peuters aan.

  • 1 Nominatie Effectiviteit 2020

RESULTS

11

VIDEO VIEWS

organisch op Facebook

50

SHARES

op Facebook

300

REACTIES

op Facebook

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Elwin Wientjes
Social Media advisor
e.wientjes@lvb.nl
+31 06 19 67 73 01



MORE WORK

Filter

ABN AMRO MeesPierson

Het geheim van succesvol beleggen

Beleggen=eng. Sparen=veilig. Zo hebben we het allemaal geleerd. Toch? Met ABN AMRO MeesPierson zijn we opzoek gegaan naar Het Geheim van Succesvol Beleggen.

PostNL

De kracht van aandacht

Contentstrategie die voorziet in drie langlopende campagneperiodes waarin telkens een actueel thema en klantcase centraal staan. Daartussen biedt always-on content zichtbaarheid via verschillende kanalen om kennis over te brengen en om houding en gedrag te beïnvloeden. Met de touch-tell-sell benadering halen we slimme synergie tussen content en reclame.

UWV

ExpertAdvies voor ondernemers

Strategisch contentconcept dat een brug slaat tussen de merkambitie en de sales proposities van Vattenfall en dat het ‘ExpertAdvies’ voor ondernemers in de MKB-markt introduceert.