RESULTS
Leven met een stoma
ACHTERGROND
Coloplast is marktleider op het gebied van innovatieve stomazorg.
VRAAG
Ontwikkel een campagne om het merk Coloplast te laden en zorg dat de campagne bijdraagt aan de empowerment van stomadragers. Het jaarlijkse strandevent van Coloplast voor stomadragers, Day@TheBeach, vormt de belangrijkste aanleiding voor de campagne.
CREATIEF IDEE
De cross channel-campagne ‘Leven met een stoma’. Het haakje van de campagne? Wat Nederlanders vinden en denken over stoma’s versus de werkelijkheid. Hoe is het leven met een stoma nu echt? Zo leggen we misvattingen en taboes bloot.
Met een onderzoek, video, PR-moment en social content realiseerden we in korte tijd een groot bereik. Zowel via de eigen kanalen als via relevante regionale- en vakmedia en met een beperkt paid budget op social media. En nog belangrijker: het leidde tot empowerment van stomadragers. Want zij reageerden massaal met hun eigen verhalen en ervaringen.