Leven met een stoma

Leven met een stoma. Een PR-campagne die taboes blootlegt en die stomadragers empowered. Nederlanders hebben een mening over stoma’s, maar hoe is de werkelijkheid eigenlijk?

ACHTERGROND

Vodafone Zakelijk wil in Nederland gezien worden als autoriteit op het gebied van het Internet of Things.

VRAAG

Ontwikkel een campagne om het merk Coloplast te laden en zorg dat de campagne bijdraagt aan de empowerment van stomadragers. Het jaarlijkse strandevent van Coloplast voor stomadragers, Day@TheBeach, vormt de belangrijkste aanleiding voor de campagne.

CREATIEF IDEE

De cross channel-campagne ‘Leven met een stoma’. Het haakje van de campagne? Wat Nederlanders vinden en denken over stoma’s versus de werkelijkheid. Hoe is het leven met een stoma nu echt? Zo leggen we misvattingen en taboes bloot.
Met een onderzoek, video, PR-moment en social content realiseerden we in korte tijd een groot bereik. Zowel via de eigen kanalen als via relevante regionale- en vakmedia en met een beperkt paid budget op social media. En nog belangrijker: het leidde tot empowerment van stomadragers. Want zij reageerden massaal met hun eigen verhalen en ervaringen.

RESULTS

6

PUBLICATIES

in relevante regionale-
en vakmedia

820

WEERGAVEN

weergaven hoofdvideo
en snippets op Facebook

85

WEERGAVEN

op YouTube

2

GEMIDDELDE CTR

op Facebook

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Hubertien Huurman
PR adviseur
h.huurman@lvb.nl
+31 06 14 98 26 10

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?