Future Ready

Contentstrategie die erop gericht is om Vodafone Business onder MKB Nederland te positioneren als dé autoriteit op het gebied van IoT.

ACHTERGROND

Vodafone is voor de Nederlandse zakelijke markt een van de belangrijkste aanbieders van op internet gebaseerde business-toepassingen. LVB ontwikkelde een strategie die ervoor gezorgd heeft dat Vodafone Business wordt gezien als autoriteit op het gebied van dit ‘Internet of Things’ (IoT). Met presentator Sander Schimmelpenninck ging Vodafone op reportage langs early adopters van IoT. Met de hamvraag: Hoe future ready is Nederland? De campagne zorgde voor veel aandacht bij de doelgroep, en niet onbelangrijk: leverde Vodafone Business een groot aantal leads van potentiele nieuwe klanten op.

VRAAG

Bedenk een onderscheidende campagne voor waarin ondernemers uitgelegd wordt wat het ‘Internet of Things’ is en waarin ze zien hoe ze hun onderneming kunnen laten groeien door gebruik te maken van de mogelijkheden van IoT. Naast zichtbaarheid (awareness) op dit onderwerp wil Vodafone onderaan de streep potentiele nieuwe klanten aan de campagne overhouden.

CREATIEF IDEE

De landelijk bekende TV-host Sander Schimmelpenninck gaat in verschillende video’s op zoek naar vooruitstrevende ondernemers die met hun bedrijf in een transformatie zitten, mede ingezet met IoT-technieken. Wie de campagne ziet, krijgt een indruk wat er voor hem mogelijk is op het gebied van IoT. Welke veranderingen het teweeg kan brengen. En wie geïnspireerd is geraakt door de video’s bieden we vervolg content aan: de besproken IoT-techniek leggen we verder uit in een reeks animaties gekoppeld aan een klantcase om theorie en praktijk samen te brengen. De campagne bestaat uit korte ‘snippets’ die van elke video worden gemaakt. Deze snippets worden via een veelheid van kanalen verspreid en voor maximaal effect zowel via owned als via een paid spoor gedistribueerd.

  • 1 Nomination B2B 2018
  • 1 Award B2B 2019
  • 1 Nomination B2B 2019
  • 1 Award 2019

RESULTS

-/+ 50

COSTS PER VISIT

VS regular

x2

SOCIAL BENCHMARKS

beaten

>1

PROSPECTS
KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Jordy Hubers
Content Director
j.hubers@lvb.nl
+31 06 86 81 36 81

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?