Partner Platform

Platformen zijn de winkelstraten van de toekomst. Bol.com fungeert steeds vaker als ontmoetingsplek voor klanten en aanbieders. De platformeconomie, als zelfstandige tak met een eigen dynamiek, nestelt zich zo stevig in het ondernemerslandschap.

ACHTERGROND

Wat ooit begon als een online winkel voor boeken, cd’s en dvd’s groeide uit tot een breed platform waar zo’n beetje alles te koop is. Bol.com is inmiddels een niet te missen begrip voor consumenten. En voor ondernemers. De verwachting is dat in 2025 veertig procent van alle online retailomzet via één of twee dominante platforms zal lopen. Het is er bol.com dan ook alles aan gelegen om de dominante positie, die ze in Nederland en België al hebben, te behouden en te versterken. Sinds Bol.com haar assortiment begon te verbreden door ondernemers van buitenaf aan te trekken, ziet de retailer dat die ondernemers harder groeien dan de omzet van Bol.com zelf.

VRAAG

Bol.com profileert zich steeds meer als hét platform voor ondernemers in de platformeconomie. Via een eigen channel biedt bol.com ondernemers die verkopen via bol.com (partners) praktische en inspirerende content. De wens: optimaliseer dit, onder meer door periodiek terugkerende formats te introduceren, én help ons om bij meer ondernemers in het vizier te komen als verkoopkanaal.

OPLOSSING

Een always on contentmarketingprogramma gericht op ondernemers in de platformeconomie. De strategie is ten eerste om de term ‘platformeconomie’ te laden, en ten tweede om ondernemers te stimuleren en te helpen bij een andere manier (via online winkelplatform) van ondernemerschap. Het bestaande platform wordt periodiek gevuld met strak geformatteerde rubrieken (portretten en video’s) en ad-hoc met (video)verslagen van events en podcasts.

Wij leverden:

  • Periodieke content: portretten van ondernemers (Platformpioniers) en een videoserie met ondernemers (Kennisdelers)
  • (video)Verslagen en podcasts van events voor bestaande partners
  • Mediapartnership met RTLZ: een redactioneel dossier ‘platformeconomie’ met meerdere animatievideo’s en een documentaire (Succesvol online zakendoen)

RESULTS

70

MAANDELIJKSE BEZOEKERS

op platform
(partnertotaal is 27.000)

500

KIJKERS

voor documentaire
Succesvol online zakendoen

3

IMPRESSIES

afgeleide content documentaire
Succesvol online zakendoen

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Jordy Hubers
Content Director
j.hubers@lvb.nl

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?