Het is zo klaar, hoor

Een campagne om de mkb ondernemer aan te moedigen om hun bedrijf toegankelijk te maken voor mensen met een beperking.

ACHTERGROND

Meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben een beperking. Ze zijn slechtziend, blind of doof, hebben een lichamelijke- of verstandelijke beperking of een psychische- of psychiatrische aandoening. Met – vaak verrassend – eenvoudige aanpassingen (‘quick wins’) maak je je bedrijf beter toegankelijk voor deze potentiële klanten. Het programma MKB Toegankelijk stimuleert en activeert MKB Nederland ondernemers hun bedrijf toegankelijk te maken voor mensen met een beperking.

VRAAG

Ontwikkel een mini-campagne, breng door middel van film of animatie deze ‘quick wins’ (visueel) onder de aandacht van ondernemers. Het doel: ondernemers informeren, stimuleren en activeren om ook zelf aan de slag te gaan met toegankelijk ondernemen.

CREATIVE IDEA

We introduceren een klusjesman als gezicht van de campagne. Een snelwerkende, no-nonsense klusjesman die jouw huishoudelijke probleempjes aanpakt. Een kapot slot, een lekkend toilet, problemen die je het liefst zo snel mogelijk opgelost ziet. De klusjesman draait er zijn hand niet voor om: “Het is zo klaar, hoor.”

Op dezelfde manier introduceren we dit karakter in zakelijk context, in de alle branches waar MKB Toegankelijk actief is. Een reclameachtige, unieke en frisse aanpak om ondernemers aan te moedigen hun bedrijf aan te passen. Dit voeren we uit in drie 20 seconden-spots, waarin het personage het problematische scenario en de snelle oplossing op een grappige manier presenteert. “Het is zo klaar, hoor” is de slogan en de afdronk van de campagne, een informele aanpak om deze bedrijven te versterken.

RESULTS

53

IMPRESSIES

in de eerste week
van de campagne

22

VIEWS

in de eerste week
van de campagne

41

VTR

in de eerste week
van de campagne

BEHIND THE SCENES

“Working on this project was very insightful for everybody involved, from the creative team to the film crew. Having a disabled person on board with the crew was a big eye-opener, so much so that during the production we decided to revisit certain scripts and scenarios to show the more impactful realities they suffer from than we had at first considered”

Aida MerinoCreative lead
KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Elwin Wientjes
Social Media advisor
e.wientjes@lvb.nl
+31 06 19 67 73 01

Patrick Severein
Head of Content
p.severein@lvb.nl
+31 06 46 26 88 99

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?