Financial Focus

Financial Focus van ABN AMRO MeesPierson is hét inspiratieplatform voor vermogenden. Uit de schoot van het mediamerk Financial Focus komen inmiddels een website, een magazine en prijswinnende TV-documentaires.

ACHTERGROND

Vermogenden in het land van Calvijn, het blijft een vreemde combinatie. ABN AMRO MeesPierson wil als private bank als serieuze gesprekspartner worden gezien voor haar (potentiële) doelgroep. Uitgangspunt hierbij is om nog dichter op de huid van de vermogende te zitten door herkenbare verhalen onderscheidend in beeld te brengen. En vervolgens de doelgroep verder te inspireren en te helpen met extra verhalen en duiding bij de vermogensonderwerpen die aan bod komen.

VRAAG

Bedenk een contentstrategie, met als doel: het vertrouwen creëren dat ABN AMRO MeesPierson dé bank is die de juiste hulp en inspiratie weet te bieden aan vermogenden.

OPLOSSING

De contentstrategie is een mediamerk: Financial Focus. De private bank is de uitgever. Een goed mediamerk hoort onlosmakelijk bij het corporate merk (de afzender), maar neemt genoeg afstand om de klant de content te laten consumeren. De conversie komt vanzelf als de mensen gebonden zijn aan het medium. Op alle relevante platforms is het mediamerk vindbaar, herkenbaar en relevant voor de doelgroep. De content is, waar mogelijk, strak geformatteerd, zodat rubrieken in de diverse verschijningsvormen te gebruiken zijn.

 

Wij leveren:

  • Een printmagazine (6x per jaar)
  • Een contentplatform. (online thuisbasis)
  • Een branded channel op YouTube, waar zoekende vermogenden kennis maakt met Financial Focus-content
  • Crossmediale content, die ‘werkt’ op alle platforms
  • Een dagelijkse nieuwsbrief: Daily Focus
  • Contentcampagnes: video-interviews met topondernemers, Prinsjesdag
  • Last but not least: TV-documentaires, uitgezonden op RTLZ en te bekijken via Videoland.
  • 1 Bekroning Beste Partnership 2018
  • 1 Bekroning Beste distributie B2B 2018
  • 1 Bekroning Beste video 2018
  • 1 Brons Beste content campagne 2018
  • 1 Goud Beste B2C 2018
  • 1 Brons Best Content Campaign 2018
  • 1 Goud Case van het jaar 2018
  • 1 Brons Beste B2C 2016
  • 1 Bekroning Beste cover 2015
KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Jordy Hubers
Content Director
j.hubers@lvb.nl
+31 06 86 81 36 81

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?