Jordy Hubers
Content Director
j.hubers@lvb.nl
+31 06 86 81 36 81
Financial Focus

ACHTERGROND
Vermogenden in het land van Calvijn, het blijft een vreemde combinatie. ABN AMRO MeesPierson wil als private bank als serieuze gesprekspartner worden gezien voor haar (potentiële) doelgroep. Uitgangspunt hierbij is om nog dichter op de huid van de vermogende te zitten door herkenbare verhalen onderscheidend in beeld te brengen. En vervolgens de doelgroep verder te inspireren en te helpen met extra verhalen en duiding bij de vermogensonderwerpen die aan bod komen.
VRAAG
Bedenk een contentstrategie, met als doel: het vertrouwen creëren dat ABN AMRO MeesPierson dé bank is die de juiste hulp en inspiratie weet te bieden aan vermogenden.
OPLOSSING
De contentstrategie is een mediamerk: Financial Focus. De private bank is de uitgever. Een goed mediamerk hoort onlosmakelijk bij het corporate merk (de afzender), maar neemt genoeg afstand om de klant de content te laten consumeren. De conversie komt vanzelf als de mensen gebonden zijn aan het medium. Op alle relevante platforms is het mediamerk vindbaar, herkenbaar en relevant voor de doelgroep. De content is, waar mogelijk, strak geformatteerd, zodat rubrieken in de diverse verschijningsvormen te gebruiken zijn.
Wij leveren:
- Een printmagazine (6x per jaar)
- Een contentplatform. (online thuisbasis)
- Een branded channel op YouTube, waar zoekende vermogenden kennis maakt met Financial Focus-content
- Crossmediale content, die ‘werkt’ op alle platforms
- Een dagelijkse nieuwsbrief: Daily Focus
- Contentcampagnes: video-interviews met topondernemers, Prinsjesdag
- Last but not least: TV-documentaires, uitgezonden op RTLZ en te bekijken via Videoland.
-
1
Bekroning
Beste Partnership
2018
-
1
Bekroning
Beste distributie B2B
2018
-
1
Bekroning
Beste video
2018
-
1
Brons
Beste content campagne
2018
-
1
Goud
Beste B2C
2018
-
1
Brons
Best Content Campaign
2018
-
1
Goud
Case van het jaar
2018
-
1
Brons
Beste B2C
2016
-
1
Bekroning
Beste cover
2015

