The Exit Years

Contentstrategie waarmee opdrachtgever door alle lagen van de funnel het onderwerp van bedrijfsoverdracht centraal zet, zich daarmee als expert binnen dit domein profileert en uiteindelijk ook nog nieuwe klanten verwerft.

ACHTERGROND

Jaarlijks stoppen er in Nederland ruim tienduizend ondernemers met hun onderneming. Ze verkopen hun bedrijf, dragen het over of beëindigen de onderneming. Met een contentcampagne positioneerde wij ABN AMRO MeesPierson als specialist die begrijpt wat er komt kijken bij de verkoop van een eigen onderneming. En als dé expert die ex-ondernemers als de beste kan adviseren wat te doen met dit nieuw verkregen vermogen.  En vooral, wat niet te doen.

VRAAG

Werk een contentaanpak die door alle lagen van de funnel (touch-tell-sell) gebruikt kan worden en waarbij (ex-)ondernemers zich herkennen. Waardoor ABN AMRO MeesPierson zich als expert profileert en vervolgens leads in contact komen met de bank. 

CREATIEF IDEE

In The Exit Years blikken we met ondernemers die hun bedrijf verkochten terug op de periode dat ze bouwden aan hun bedrijf. We reconstrueren de periode waarin ze hun bedrijf verkochten en we zien hoe ze nu leven, wat ze doen en of ze gelukkig zijn. Werkt het verkregen vermogen voor of tegen hen? Centraal in de campagne staat een documentaire waarin de vier ondernemers worden gevolgd die hun bedrijf hebben verkocht. Twee financieel experts op het gebied van bedrijfsoverdracht duidden de verhalen.

De documentaire (touch) is meerdere keren op RTLZ uitgezonden en is nu te bekijken  via streamingplatform Videoland. The Exit Years gaat online verder met een always on campagne waarbij de documentaire als brandstof dient. De verhalen zijn hierbij opgeknipt in meerdere thema-edities en de vier ondernemers krijgen ook allemaal een eigen aflevering. 

Op de contentsite (tell) van de bank, FinancialFocus.nl, zijn nog veel meer achtergrondverhalen van ondernemers te vinden. 

Alle content is uiteindelijk ook verwerkt in een gelijknamig boek (sell). Een naslagwerk waarin de (potentiële) klant van de private bank middels scenario’s wordt bijgepraat over de jaren na de verkoop. Aan hoeveel miljoen heb je genoeg voor een zorgeloos leven? Wat kan je met je vermogen doen? En hoe hebben andere ondernemers het aangepakt? Dit boek hebben we fysiek laten drukken en is uiteraard ook als e-book beschikbaar. Het boek was de perfecte CTA om leads mee te werven.

  • 1 AWARD GOUD Best Content Campaign 2021
  • 1 AWARD GOUD Best Finance 2021
  • 1 NOMINATIE Finance 2021
  • 1 AWARD GOUD Best Finance 2022
  • 1 AWARD GOUD Best Video Campaign 2022
  • 1 AWARD GOUD Dienstverlening Financieel 2022

RESULTS

3,8

IMPRESSIES

van de uitingen

176

HOGERE CTR

dan de doelstelling

52

CPC

van de normale kosten

295

HOGERE AANVRAAG VAN BOEKEN

dan de doelstelling

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Patrick Severein
Head of Content / Strateeg

p.severein@lvb.nl

+31 6 46 26 88 99