Erfgenamen

Een contentstrategie om de opdrachtgever te profileren als dé expert op het gebied van vermogensoverdracht en daarbij uiteindelijk nieuwe klanten te werven.

ACHTERGROND

Het hebben van vermogen is voor veel families een lastig gespreksonderwerp. Laat staan het praten over erfenissen. Het is belangrijk dat je dat doet voor het moment dat je er straks niet meer bent. Maar hoe doe je dat? Het is momenteel bijvoorbeeld een trend om te doneren aan een goed doel. Hoe bespreek je dat met erfgenamen? Hoe ga je om met de maatschappelijke druk rondom vermogensongelijkheid? En hoeveel geld wil je doneren? Een hoop vragen die aan iedere keukentafel een goed gesprek verdienen. Met deze campagne positioneerden wij ABN AMRO Mees Pierson als dé organisatie om hierbij te helpen.

VRAAG

Zorg voor een contentstrategie die de problematiek rondom erfenissen op tafel weet te brengen, en waardoor vermogenden zich herkennen in de verhalen die worden verteld. Zo kan ABN AMRO MeesPierson zich presenteren als expert en zullen er uiteindelijk nieuwe leads volgen.

CREATIEF IDEE

Binnen de campagne staat een documentaire van 43 minuten centraal. Deze is uitgezonden op RTLZ en nu nog te bekijken op Videoland. In de documentaire zoeken we uit wat er allemaal komt kijken bij het regelen van een nalatenschap. Ook vertellen de erfgenamen van OGER, Burgers’ Zoo en Gassan Diamonds hun verhaal rondom nalatenschap. De documentaire biedt daarnaast mooie kansen voor extra content, waaronder E-books en artikelen op de site. Tot slot hebben we een kaartspel gemaakt dat ABN AMRO MeesPierson kan weggeven aan klanten. De kaarten bevatten vragen en stellingen die te maken hebben met het thema erfgenamen om het gesprek aan de keukentafel te openen.

De campagne Erfgenamen is opgedeeld in vier sub onderwerpen: filantropie, testamenten opmaken, bedrijfsoverdracht en vermogensoverdracht binnen de familie. Deze vier domeinen vormen allemaal een onderdeel van de situatie rondom erfenissen en zijn vier op zichzelf staande onderdelen die samen het hele verhaal vertellen. Alle vier de onderwerpen kregen een eigen aflevering in de documentaire en een los E-book. In de campagne komen vragen aan bod zoals wie zijn mijn erfgenamen? Hoe regel ik het opzetten van een testament en waar moet ik dan aan denken? Wat is een mooi bedrag om te schenken aan het goede doel?