Grand Prix Content Marketing 2017 Nominatie Beste Business to Business

Uitblinkers in zaken

Voor wie?

Disciplines

Videomarketing, Strategie, Conceptontwikkeling, Distributie en conversie

Eindproduct

Reeks videodocumentaires

Grand Prix Content Marketing 2016 Bronzen Award Beste Business to Business

Wat is er gebeurd?

Vraag

LVB Networks ontwikkelde een always on contentstrategie waarin de entertainment-belofte van Ziggo in de consumentenmarkt vertaald wordt naar de zakelijke markt. De zogeheten ‘Uitblinkers’-strategie heeft ‘B2B storytelling’ als uitgangspunt. Key hiervoor is het opbouwen van awareness en demand generation. Doelstelling: de content moet ertoe bijdragen dat de ‘organische en social traffic’ naar content op de Ziggo Zakelijk-website fors is toegenomen (ten opzichte van huidige situatie).

Oplossing

We kiezen primair voor video. We maken content op Business TV-wijze, waarbij we focussen op een overzichtelijk aantal duidelijk herkenbare formats. Uitblinkers in Zaken is een documentaire (reeks) die een verrassend kijkje biedt in de wereld van inspirerende ondernemers. In een short documentary (20 mins.) leren we een ondernemer en zijn of haar team goed kennen en kunnen kijkers meedenken over alle grote en kleine beslissingen die de ondernemer moet nemen. ZZP Uitblinker van de week is een wekelijkse, sterk geformatteerde serie van korte persoonlijke video interviews (1-2 mins) en artikelen met ZZP’ers die op hun terrein gelden als de allerbeste. Zij leveren bijzondere prestaties en vormen een inspiratie voor andere ZZP’ers. Wekelijks zetten we actuele uitblinkers in het zonnetje.

Resultaat

De primaire doelstelling om na twee jaar minstens 100% groei in social en organische traffic te realiseren is al na ruim drie maanden gerealiseerd. In de maanden juli en augustus zijn er ZES MILJOEN impressies gerealiseerd via vooral Facebook en LinkedIn. Op LinkedIn bedraagt de engagement-rate voor deze content 0,9%. Dat is twee keer hoger dan de industry benchmark van 0,45%. De CTR van sponsored LinkedIn-updates ligt met 0,81% ook TWEE KEER hoger dan de industry standard (0,4%). LinkedIn zelf analyseert hierover: ‘This is due to great quality of your content’. De short documentary leverde halverwege de campagnetijd 28.000 bezoeken op de website van Ziggo op. Zeer relevant: zonder dat er op dit moment commerciële CTA’s worden ingezet, gaat 16,5% van de bezoekers dieper de website in. Voor hen is de Uitblinkers-content aanleiding om meer van Ziggo Zakelijk te weten. De aanwezigheid van ‘Uitblinkers-content’ in social media, heeft bijna een VERTIENVOUDIGING van social traffic naar Ziggo Zakelijk-pagina’s veroorzaakt: van 0,83% naar 7,85%.