Hotel Casa – Dakterras HOPP

Voor wie?

Disciplines

PR & Online Marketing

Eindproduct

PR-campagne

Wat is er gebeurd?

Vraag

Het dakterras van Hotel Casa is vernieuwd. Een nieuwe look en feel, maar vooral een nieuw concept met een nieuwe naam: HOPP Amsterdam. Een groene bierhotspot met een prachtig uitzicht over Amsterdam Oost. Met een event wilde Hotel Casa de officiële opening feestelijk vieren en daarmee het dakterras op de kaart zetten. Aan LVB de vraag om via PR en influencer marketing free publicity te genereren voor het dakterras en de naamsbekendheid ervan onder de doelgroep te vergroten.

Oplossing

Om het openingsevent tot een succes te maken en zo veel mogelijk relevante aandacht te generen, is gekozen voor een combinatie van influencer marketing, contentmarketing en free publicity.

De exclusieve opening leende zich daarnaast perfect voor het creëren van extra content met de aanwezige influencers, om de promotie van het dakterras voor langere tijd en via Facebook en Instagram. Hiervoor ontwikkelde LVB het videoformat ‘Ben jij een bierkenner?, dat op de dag zelf ook in productie werd genomen.

LVB ontfermde zich over het zorgvuldig selecteren, uitnodigen en managen van relevante influencers voor de opening. Naast de inzet van influencers voor het bereiken van free publicity, is er naar aanleiding van de opening ook nog een persbericht gecreëerd. Hiermee is relevante vak- en regionale media, maar zijn ook platforms over lifestyle, hotspots, food & drinks benaderd.

Resultaat

Het persevent was een groot succes! Ruim 20 influencers – waaronder veel gevolgde locals, bierliefhebbers, hotspotters en foodies – waren aanwezig. Tijdens en na afloop van het event is er door de influencers veel geplaatst en gedeeld op verschillende social media kanalen.

Alle PR-inspanningen resulteerden in de volgende resultaten:

Aanwezigen op uitnodiging: 41
Posts op social (Facebook, Instagram, Twitter): 92
Locatie tags/geo tags/hashtags: 116
Publicaties n.a.v. persbericht: 7
Totaal aantal publicaties: 131
Interactie op social posts: 10.000+ 
Geschat totaal aantal impressies: 2.826.600