Grand Prix Content Marketing Brons Business to Consumer

Financial Focus

Voor wie?

Disciplines

Contentstrategie
Conceptontwikkeling
Distributie en conversie
Formatontwikkeling
Contentcreatie
Mediaplanning
Bureauredactie
Videomarketing

Eindproduct

Printmagazine (4x per jaar)
Contentplatform (de online thuisbasis)
Branded channel (YouTube-kanaal)
Crossmediale content
Dagelijkse nieuwsbrief
Diverse contentcampagnes

Grand Prix Content Marketing 2018 Nominatie Beste Infographic
Grand Prix Content Marketing 2018 Nominatie Beste Contentdesign
Grand Prix Content Marketing 2016 Nominatie Beste Branded channel

Wat is er gebeurd?

Vraag

Bedenk een contentstrategie, met als doel: het vertrouwen creëren dat ABN AMRO MeesPierson dé bank is die de juiste hulp en inspiratie weet te bieden aan vermogenden.

Oplossing

De contentstrategie is een mediamerk: Financial Focus (award winning!). De private bank is de uitgever. Een goed mediamerk hoort onlosmakelijk bij het corporate merk (de afzender), maar neemt genoeg afstand om de klant de content te laten consumeren. De conversie komt vanzelf als de mensen gebonden zijn aan het medium. Op alle relevante platforms is het mediamerk vindbaar, herkenbaar en relevant voor de doelgroep. De content is, waar mogelijk, strak geformatteerd, zodat rubrieken in de diverse verschijningsvormen te gebruiken zijn.

Wij leveren:

  • Een printmagazine (4x per jaar)
  • Een contentplatform. (online thuisbasis)
  • Een branded channel op YouTube, waar zoekende vermogenden kennis maakt met Financial Focus-content
  • Crossmediale content, die ‘werkt’ op alle platforms
  • Een dagelijkse nieuwsbrief: Daily Focus
  • Contentcampagnes:
    • Vermogens in Nederland, een unieke 3-delige documentaire met Nederlandse vermogenden, uitgezonden op RTLZ.
    • Video-interviews met topondernemers
    • Prinsjesdag

Resultaat

Het effect van FinancialFocus is groter dan ABN AMRO MeesPierson had verwacht. Het oorspronkelijke uitgangspunt was om de loyaliteit van klanten te verbeteren. Een groot neveneffect is de instroom van nieuwe klanten via het mediamerk.

  • Het magazine blijkt een krachtig acquisitie-instrument. Private bankers sturen niet alleen hun prospects een magazine, ze gebruiken het echt als gespreksopener met nieuwe relaties.
  • Er zijn veel nieuwe klantrelaties ontstaan op basis van de (online) content. Die content bracht prospects ertoe de bank te bellen voor een afspraak. De instroom aan nieuwe klanten én veel nieuw vermogen is boven alle verwachtingen.
Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.