Klaar voor de toekomst!

Voor wie?

Disciplines

PR / Online marketing
Distributie en conversie
Content design

Eindproduct

Artikelen
Video
Visuals

Wat is er gebeurd?

Vraag

Het bewustzijn rond duurzaam leven stijgt. Maar nog niet iedereen is er mee bezig. Hoe kan een gemeente inwoners stimuleren én inspireren om een volgende stap te zetten in een duurzame aanpak
De gemeente Amersfoort vroeg LVB Public om een (online) campagne te ontwikkelen om meer bewustwording te creëren rondom het thema duurzaamheid. De gemeente wil bewoners verleiden (en helpen) duurzamer te leven.

Oplossing

Dit resulteerde in de campagne ‘Amersfoort: klaar voor de toekomst’. Met deze campagne wil de gemeente zoveel mogelijk inwoners en bedrijven stimuleren om energie te besparen en energie op te wekken. Inwoners en ondernemers scheiden en verminderen hun afval, stenen worden omgezet in groene oases en automobilisten pakken steeds vaker de fiets of het openbaar vervoer. Iedereen wordt betrokken bij deze nieuwe aanpak: inwoners, instellingen, ondernemers en initiatiefnemers. Een grote groep Amersfoorters wil best, maar weet niet waar zij moeten beginnen. De campagne is erop gericht om hen concreet handelingsperspectief te bieden op een breed scala aan thema’s als energie besparen, tuin anders inrichten, groen op je dak, auto delen en anders inkopen. De invulling van de campagne bestaat uit vlogs, korte video’s en blogs met tips, inspiratie en een kijkje in de keuken bij (duurzame) inwoners en ondernemers van Amersfoort.


 

Resultaat

Op dit moment hebben de diverse social posts, inspirerende artikelen en video’s geresulteerd in meer dan 2 miljoen impressies, 100 duizend video views op het YouTube kanaal van de gemeente en duizenden clicks naar de campagne website.

Benieuwd naar de hele campagne van LVB Public en de gemeente Amersfoort? Kijk op: www.amersfoortduurzaam.nl

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.