RESULTS
Klaar voor de toekomst
ACHTERGROND
Het bewustzijn rond duurzaam leven stijgt. Maar nog niet iedereen is er mee bezig. Hoe kan een gemeente inwoners stimuleren én inspireren om een volgende stap te zetten in een duurzame aanpak?
VRAAG
De gemeente Amersfoort vroeg LVB Public om een (online) campagne te ontwikkelen om meer bewustwording te creëren rondom het thema duurzaamheid. De gemeente wil bewoners verleiden (en helpen) duurzamer te leven.
CREATIEF IDEE
Met de campagne ‘Amersfoort: klaar voor de toekomst’ worden inwoners, instellingen, ondernemers en initiatiefnemers gestimuleerd om duurzamer te wonen, leven en ondernemen. Een grote groep Amersfoorters wil dat best, maar weet niet waar zij moeten beginnen. De campagne is erop gericht om hen concreet handelingsperspectief te bieden op een breed scala aan thema’s als energie besparen, tuin anders inrichten, groen op je dak, auto delen en anders inkopen. De invulling van de campagne bestaat uit vlogs, korte video’s en blogs met tips, inspiratie en een kijkje in de keuken bij (duurzame) inwoners en ondernemers van Amersfoort.
2,5
online
100
op YouTube
10
naar de campagne site
Elwin Wientjes
Social Media advisor
e.wientjes@lvb.nl
+31 06 19 67 73 01