Het is 2019, het jaar van leads, propositiemarketing, design én van een prachtig huwelijk tussen content en reclame.

Wat kunnen onze klanten voor nieuws verwachten van LVB in 2019? We kijken in ieder geval altijd op welke manier we de juiste ideeën en middelen kunnen inzetten om onze marketingklanten het allerbeste werk te kunnen voorschotelen. Dat doen we dus ook in 2019. In de jacht op groei voor onze klanten, sturen we altijd bij. Niet alleen rond de jaarwisseling, maar continu.

Marketeers die ook maar een klein beetje het macro-economische nieuws volgen zullen met bijzondere gevoelens het nieuwe jaar ingaan. Ja, de economie draait nog prima. Maar: de beurzen dalen, wat normaal gesproken betekent: afvlakkende economische groei. En in de nieuws-headlines lees je dat de huizenmarkt afkoelt en de arbeidsmarkt langzaam weer stabiel wordt. Dus, wat nu?

Wat doe je als marketeer? Vol gas? Of geef je gericht gas? Wij zetten graag, samen met onze opdrachtgevers, in op de volgende punten:

1. LeadGen

Bouwen aan het merk? Check. Dat doen we met alle vormen van marketingcommunicatie. Content blijft daarin onze belangrijkste brandstof. Dé KPI van vorig jaar is ook dé KPI van 2019: méér leads. Hoe zet je een deel van die waardevolle contactmomenten namens je merk nu om in waardevolle leads? Onze LeadGen-specialisten, actief in het team van teamlead Hubertien Huurman, rijgen momenteel het ene succes aan het andere. Hoe ze dat doen? Vraag het haar.

2. Design

Een samenloop van omstandigheden, zo laat de grootse ambitie van LVB op design-gebied zich verklaren. Extern zien we de behoefte van de klant. We zien dat design, zeker in samenhang met technologie, een extreem grote invloed heeft op merken. Intern ontwikkelde ons design-team zich heel positief. Een aantal nieuwe talenten kwam aan boord, waardoor de kwaliteit van het werk is toegenomen en onze visie op design zich heeft ontwikkeld. Het gevolg? We komen binnenkort met groot nieuws over design, waar we hopelijk onze klanten mee kunnen helpen.

3. Huwelijk tussen content en reclame

Waarom twee briefings? Eén voor het reclamebureau en één voor het contentmarketingbureau? Waar mogelijk vertrekken we vanuit één insight en één briefing en komen we tot één Groot Idee. Dat idee moet zich vertalen in zowel content als reclame. Als LVB, met roots in de wereld van content, zijn wij overtuigd van de waarde van inhoud in marketingcampagnes. Maar we zien ook dat een soepele integratie met reclame het meest effectief is. De volgende stap voor contentmarketingbureaus (en reclamebureaus) laat zich feitelijk al raden.

4. Propositiemarketing

Elk jaar weer dagen we marketeers uit om te ondernemen. Ondernemend zijn binnen een groot bedrijf, met marketing als portefeuille, lukt het beste door te kijken hoe je kunt groeien met de juiste proposities op het juiste moment. Propositie-ontwikkeling en propositiemarketing; wij zien daar heel veel brood in. Het mooie is: als je propositie de juiste naam heeft en op de juiste behoefte inspeelt, krijg je de inhoud van je campagne eigenlijk op een presenteerblaadje aangereikt. Meer weten over propositiemarketing? Lees het hier.