LVB denkt graag ‘aan de voorkant’ mee met merkeigenaren. We sparren over het merk. Met als uitgangspunt dat we willen onderzoeken hoe jóuw merk een LoVeBrand (LVB) kan worden. Een geliefd merk verdient namelijk méér.

LVB Marketingstrategie voor nieuwe merkenergie

Wij dagen onze klanten in merkdiscussies uit om te denken als ondernemer. Zo krijgen we samen meer energie in je merk. LVB Marketingstrategie helpt opdrachtgevers met de volgende stap voor hun merk.

Visie

Wij zijn er van overtuigd dat een geliefd merk (een LoVeBrand, vandaar de letters LVB) het altijd beter doet dan concurrenten. In goede én in slechte economische tijden. Dus willen we graag bouwen aan merken die geliefd zijn. Aan lovebrands dus. Merken die energie geven.

Aanpak

Hoe werken we? Vooral: heel pragmatisch. LVB Marketingstrategie werkt projectmatig. We definiëren in samenspraak de opdracht. Bijvoorbeeld:

  • Het (her)definiëren van de merkbelofte
  • Het (helpen) opstellen van het marketingcommunicatie-plan
  • Het ontwikkelen van nieuwe proposities. Dat doen we met onze dienst Propositiemarketing
  • Het (door)ontwikkelen van de visuele identiteit van het merk (in samenwerking met LVB Contentdesign)

LVB Propositiemarketing

Een van onze krachten is dat we kijken of de proposities nog wel de juiste zijn. Wat nu op het schap ligt, past dat nog wel bij het merk? Bij wat klanten en prospects écht willen?

Wie op zoek gaat naar een specifiek product of dienst, ziet veel meer-van- hetzelfde-proposities. Wie vindt zichzelf nu niet innovatief, persoonlijk of uniek? Alles wordt een commodity. Maar wat heb jij nu écht te bieden? Wat voegt juist jóuw product of dienst toe?

Met propositiemarketing maken wij jouw belofte aan je klanten scherper. Soms poetsen we bestaande proposities op; dat kan voldoende zijn. In andere gevallen creëren we echt nieuwe (disruptieve) proposities.

Propositiemarketing ontstaat vanuit twee perspectieven. We kijken of jouw huidige aanbod voldoende onderscheidend is. En we luisteren naar de verhalen in de markt, naar waar jouw doelgroep ontvankelijk voor is. Zo bepalen we wat de marketingkansen zijn voor bestaande en nieuwe proposities.

Content is onze basis voor het vermarkten van jouw verhaal. Wij combineren propositie-ontwikkeling met contentmarketing. Vandaar: propositiemarketing.

Wanneer we aan de slag gaan met het aanscherpen van jouw propositie, gaan we in drie stappen te werk.

1 – Research en inzicht

Eerst willen we precies weten wie jij bent. Waar gá je voor? Wat zijn jouw ambities en beperkingen en wat wil je bereiken? We duiken ook in je productportfolio en je customer journey. En we willen exact weten wie jouw klanten zijn: wat zijn hun gemeenschappelijke kenmerken en actuele behoeften, waarom kies je voor hen en waar bevinden ze zich precies? Ook jouw concurrentie komt aan bod. Wat doen zij goed en minder goed? Waarom kiezen hun klanten nou juist voor hen?

2 – Conceptproposities ontwikkelen

In deze fase ontwikkelen we meerdere conceptproposities, die we met jou verder gaan aanscherpen. Daarna maken we de keuze voor de twee  proposities die voor de testfase in aanmerking komen.

3 – Testen, aanscherpen en keuze maken

Voor de gekozen proposities ontwikkelen we content en stippelen we een marsroute uit; een contentmarketingcampagne. Daarna gaan we testen. Na 3-4 weken evalueren van de testfase en kiezen we voor de meeste succesvolle propositie. Deze propositie en contentmarketingcampagne scherpen we verder aan, zodat een marketingplan kan worden ontwikkeld.

Deze problemen los je op met LVB Propositiemarketing:

  • Ik besteed veel geld aan de marketing van mijn producten en diensten, maar het levert zo weinig op
  • Ik denk dat onze huidige proposities aan verbetering toe zijn
  • Mijn concurrenten groeien harder dan ik, hoe kan dat?
  • Ik wil sneller groeien
  • Ik wil meer klanten
  • Help, ons product wordt een commodity, hoe kan ik me nog onderscheiden?
Blijf op de hoogte!

Wilt u op de hoogte blijven van LVB en onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf u dan hier in!

Blog

Met groot enthousiasme werken we voor

logo Philips
Overtuigd?

Spreekt onze visie je aan en wil je afspreken? Bel met Daan Goote (0613341896). Bij ons of bij jullie? Zeg het maar.

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.