Wehkamp Wonen Magazine

Een compleet, stijlvol, inspirerend en informatief magazine zet Wehkamp neer als dé specialist in woonoplossingen.

ACHTERGROND

Bij de consument is Wehkamp vooral bekend om het (online) mode- en lifestyle-aanbod. Maar zij hebben ook een breed woonassortiment én een eigen collectie Wonen.

VRAAG

Tijd om het woonaanbod onder de aandacht te brengen en het woondomein claimen, vond Wehkamp. Aan ons de vraag om Wehkamp te positioneren als dé winkel die keuzestress begrijpt en iedereen een woonoplossing biedt.

CREATIEF IDEE

Alles draaide om ‘de perfecte match’: niemand anders dan Wehkamp begrijpt hoe moeilijk het is om keuzes te maken op woongebied. Binnen het brede woonassortiment van Wehkamp vind jij altijd je match. Rondom dit concept creëerden we het fysieke redactionele magazine, als onderdeel van een bredere contentaanpak met radio-, televisie- en socialcontent.

 

Wehkamp wil zich meer profileren binnen het woondomein. Om extra op te vallen in een digitaal tijdperk is, naast de digitale middelen in de contentstrategie, ook gekozen een papieren magazine in te zetten. Een fysiek communicatiemiddel op de mat van de consument, precies dáár waar de woonvraag zich aandient.

De perfecte match

Rondom het concept ‘de perfecte match’ is een multimediale contentstrategie opgezet. De consument navigeert door het woonaanbod tot hij/zij het perfecte woonitem heeft gevonden. Boodschap: Niemand anders dan Wehkamp begrijpt hoe moeilijk het is om keuzes te maken op woongebied. Wehkamp heeft, in haar brede assortiment, altijd een match voor jou. Zo positioneren wij Wehkamp als de winkel/partner die deze keuzestress begrijpt en iedere persoon en/of huishouding een woonoplossing biedt.

In dit inspirerend vormgegeven magazine komt het woonassortiment van Wehkamp volledig tot zijn recht. Het laat op een veelzijdige manier de vele mogelijkheden en combinaties zien. Je krijgt direct zin om je huis op te fleuren. Met QR-codes kan je match direct in de winkelmand geplaatst en aangekocht worden, of kan nog meer inspiratie worden opgehaald.

Bondgenoot in lastige interieurkeuzes

De redactionele invulling van magazine zorgt voor een sterke positionering van Wehkamp als ‘bondgenoot’ in lastige interieurkeuzes. Eén die jou volledig begrijpt en voor je klaar staat met tips, inspiratie en een passende oplossing. Van een beeldreportage in het atelier van de ontwerper van de Wehkamp Homecollectie tot Binnenkijken bij woon-influencer Klaas Hogeweg. En van een interview met designer Caroline van Velze (van interieur label Zuiver) tot Kleur- en stylingtips van gerenommeerd woonstylist Monique Visser.

Daarmee is Wehkamp Wonen een volwaardig woonblad geworden, dat je graag bewaart om later nog eens terug te kijken.