Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

ACHTERGROND

De missie van Vattenfall: fossielvrij leven binnen één generatie. Samen met consumenten én ondernemers willen ze dit doel bereiken. En daarom moet fossielvrij leven ook een belangrijke rol (gaan) spelen in alle B2B-campagnes, richting MKB én richting grootzakelijke markt (grootverbruikers op het gebied van gas en elektriciteit).

VRAAG

Bedenk een marketingconcept voor de zakelijke markt, dat onze missie (fossielvrije leven binnen één generatie) een gezicht geeft, dat leads genereert en dat ook nog eens de naam Vattenfall (in Nederland voorheen: Nuon) laadt onder de zakelijke doelgroep.

CREATIEF IDEE

Verleidelijk is het om als afzender met een vingertje te gaan wijzen en te vertellen hoe het allemaal moet. Jullie moeten duurzamer produceren. Jullie moeten milieuvriendelijkere producten bedenken. Maar iedereen weet: binnen één generatie fossielvrij, dat kan niet door met een vinger te wijzen. En dat kan Vattenfall ook zeker niet alleen. Dat lukt alleen als heel veel slimme mensen, heel veel ideeën bedenken. Er is een groep die als geen ander weet dat grote resultaten het gevolg zijn van een vrije stroom van ideeën: ondernemers. Een vrije stroom van ideeën. Dat is de overeenkomst tussen Vattenfalls missie en de spirit van ondernemers. En die vrije stroom van ideeën, die verfrissende inzichten. Dat is de kern van ons concept Klimaatondernemers. Ondernemers moet je uitdagen op… ondernemen. Ze verleiden met zakelijke kansen. Klimaatondernemers is een contentmarketingstrategie, waarbij we ondernemers laten zien die kansen hebben gezien én gegrepen op het duurzaamheidsvlak. Het ondernemen staat dan ook centraal in dit format. De duurzaamheid is (hele fijne) bijvangst. Eerst en vooral spreken we de ondernemer aan op het ondernemer zijn. Waar liggen kansen? Hoe kun je als ondernemer succesvol zijn in de duurzaamheidsbranche? Is er geld te verdienen met zonnepanelen? Met als ultieme doel: samen naar een fossielvrij leven.

RESULTS

13

VIDEO VIEWS

on the first flight

2,6

TRAFFIC TO WEBSITE

on the first flight

76

LEADS

on the first flight

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Miranda Visser
Content Director
m.visser@lvb.nl
+31 06 19 67 72 99

MORE WORK

Filter

Vattenfall

Klimaatondernemers

Strategisch contentconcept dat MKB en de Grootzakelijke markt bekend maakt met de missie van Vattenfall voor een fossielvrij leven binnen één generatie en tegelijkertijd de nieuwe merknaam Vattenfall (voorheen Nuon) laadt.

Topicus

@Techgags

The funniest, most recognizable, awkward and awesome #tech and #IT jokes on Instagram.

Boehringer Ingelheim

What the world knows about…

Wat weten Europeanen over zeldzame ziekten?