RESULTS

Klimaatondernemers
ACHTERGROND
De missie van Vattenfall: fossielvrij leven binnen één generatie. Samen met consumenten én ondernemers willen ze dit doel bereiken. En daarom moet fossielvrij leven ook een belangrijke rol (gaan) spelen in alle B2B-campagnes, richting MKB én richting grootzakelijke markt (grootverbruikers op het gebied van gas en elektriciteit).
VRAAG
Bedenk een marketingconcept voor de zakelijke markt, dat onze missie (fossielvrije leven binnen één generatie) een gezicht geeft, dat leads genereert en dat ook nog eens de naam Vattenfall (in Nederland voorheen: Nuon) laadt onder de zakelijke doelgroep.
CREATIEF IDEE
Verleidelijk is het om als afzender met een vingertje te gaan wijzen en te vertellen hoe het allemaal moet. Jullie moeten duurzamer produceren. Jullie moeten milieuvriendelijkere producten bedenken. Maar iedereen weet: binnen één generatie fossielvrij, dat kan niet door met een vinger te wijzen. En dat kan Vattenfall ook zeker niet alleen. Dat lukt alleen als heel veel slimme mensen, heel veel ideeën bedenken. Er is een groep die als geen ander weet dat grote resultaten het gevolg zijn van een vrije stroom van ideeën: ondernemers. Een vrije stroom van ideeën. Dat is de overeenkomst tussen Vattenfalls missie en de spirit van ondernemers. En die vrije stroom van ideeën, die verfrissende inzichten. Dat is de kern van ons concept Klimaatondernemers. Ondernemers moet je uitdagen op… ondernemen. Ze verleiden met zakelijke kansen. Klimaatondernemers is een contentmarketingstrategie, waarbij we ondernemers laten zien die kansen hebben gezien én gegrepen op het duurzaamheidsvlak. Het ondernemen staat dan ook centraal in dit format. De duurzaamheid is (hele fijne) bijvangst. Eerst en vooral spreken we de ondernemer aan op het ondernemer zijn. Waar liggen kansen? Hoe kun je als ondernemer succesvol zijn in de duurzaamheidsbranche? Is er geld te verdienen met zonnepanelen? Met als ultieme doel: samen naar een fossielvrij leven.
13
on the first flight
2,6
on the first flight
76
on the first flight


Miranda Visser
Content Director
m.visser@lvb.nl
+31 06 19 67 72 99
MORE WORK
ExpertAdvies voor ondernemers
Strategisch contentconcept dat een brug slaat tussen de merkambitie en de sales proposities van Vattenfall en dat het ‘ExpertAdvies’ voor ondernemers in de MKB-markt introduceert.
Wat Werkt Voor Jou
Werkzoekenden in Nederland laten zien wat er mogelijk is – en wat UWV voor hen kan betekenen.
Ademtest voor peuters
Een campagne om het belang van een ademtest voor peuters onder de aandacht te brengen.