Discretie met SenSura® Mio

Een campagne om de naamsbekendheid van de Coloplast SenSura® Mio-productlijn te vergroten en stomadragers te inspireren een gratis proefpakket aan te vragen.

ACHTERGROND

Een stoma beïnvloed je leven. Veel stomadragers voelen zich niet (meer) zelfverzekerd of ongemakkelijk, omdat de producten die ze gebruiken niet discreet zijn. Dat is niet nodig! Er zijn namelijk stomamaterialen op de markt die zowel discreet zijn als esthetisch (als je het ziet). Communicatie rondom deze producten focust vaak op de medische of praktische kant van het verhaal. Hoe breng je dit onderwerp aan het licht, én focus je tegelijkertijd op het esthetische aspect?

VRAAG

Ontwikkel een campagne die het esthetische aspect en de discretie van de SenSura® Mio productlijn op een niet-medische manier uitlicht, om stomadragers te inspireren en stimuleren een gratis sample aan te vragen.

CREATIEF IDEE

Om dit te realiseren bedachten we het campagneconcept (Not) showing my SenSura® Mio, dat bestaat uit twee componenten:

  • Impact maken met stomadragers: high-end, classy fotografie van stomadragers op twee manieren. Namelijk: met én zonder zichtbaar stomazakje. De make-up, kleding, en omgeving is hetzelfde, waardoor we de focus echt leggen op de persoon. Mooi zonder zichtbaar stomazakje, maar zeker ook mét.
  • Impact met het product: de SenSura® Mio-productlijn zetten we in de schijnwerpers en lichten op een hypergedetailleerde manier de USP’s uit.

De campagne draait om je mooi en zelfverzekerd voelen. Of het stomazakje nu wél of niet zichtbaar is. Want schoonheid komt van binnenuit, maar een stijlvol, luxe aanvoelend stomazakje helpt hier zeker bij.

De focus van de campagne lag op online distributie met aansprekende social content, een productvideo en banners. Daarnaast ontwikkelden we ook diverse print advertenties voor crossmedia zichtbaarheid in onder andere het Parool, Crohniek en Plus Magazine.