De Kindertelefoon – Wervingscampagne vrijwilligers

Met een creatieve social campagne een nieuwe groep vrijwilligers aantrekken.

ACHTERGROND

De Kindertelefoon heeft speciaal door hen opgeleide vrijwilligers om jongeren te woord te staan. Dankzij die vrijwilligers kan De Kindertelefoon bestaan en een belangrijke bijdrage leveren aan de maatschappij. 

VRAAG

Ontwikkel een wervende (social) campagne om een brede en diverse groep aan nieuwe vrijwilligers aan te trekken.

CREATIEF IDEE

We ontwikkelden een opvallende social campagne voor Facebook, Instagram en LinkedIn bestaande uit verschillende fases. Daarbinnen is stapsgewijs toegewerkt naar een concrete actie: je aanmelden als geïnteresseerde voor vrijwilligerswerk. Voor elke fase ontwikkelden we specifieke content binnen een uniek contentdesign. 

De huidige vrijwilligers speelden de hoofdrol in de campagne: zij zijn tenslotte de echte ambassadeurs van De Kindertelefoon. Ook zijn hun netwerken ingezet voor extra bereik. Binnen de campagne is data driven gewerkt: nieuwe doelgroepen zijn aangeboord en op basis van de resultaten geoptimaliseerd. Met effect! 

RESULTATEN

25.050

KLIKS

naar de website

5.000.000

IMPRESSIES

onder minimaal 1.198.578 personen

165

MENSEN

die zich hebben aangemeld op de geïnteresseerdenlijst

Sparren over jouw
vraagstuk?

TEAM EMPLOYER BRANDING & RECRUITMENT MARKETING
Sparren over jouw arbeidsmarktvraagstuk? Dat doen we graag! Aarzel niet om ons te bellen of mailen.

 

Anouk Teijema
Social Media adviseur
a.teijema@lvb.nl