RESULTS
Vermogens in Nederland





ACHTERGROND
ABN AMRO MeesPierson wil als marktleider in het vermogenssegment inspiratie bieden door via verhalen te laten zien dat de bank vermogenden écht begrijpt.
VRAAG
De vraag aan LVB: bedenk een contentmarketingstrategie waarbij we op vernieuwende wijze verhalen van vermogenden verzamelen die voor alle klanten van de bank herkenbaar zijn.
Uitgangspunt hierbij was om nog dichter op de huid van de vermogende te zitten door herkenbare verhalen onderscheidend in beeld te brengen. En vervolgens de doelgroep verder te inspireren en te helpen met extra verhalen en duiding bij de vermogensonderwerpen die aan bod komen.
CREATIEF IDEE
We kozen voor een content campagne met ‘premium’ content die over zo veel mogelijk kanalen gedistribueerd kon worden. De basis van de contentcampagne vormden drie unieke documentaires.
In de hoofdrol zaten uitgesproken karakters die we op een creatieve manier portretteerden met spraakmakende uitspraken. We interviewden onder meer ex-voetballer Demy de Zeeuw nu eigenaar van BALR en 433, bitcoinmiljonair Marc van der Chijs, de oprichter van Drukwerkdeal Marco Aarnink en de tweeling Julie en Marie Reinders die furore in de mode maken. Zij gaven inzicht in de leefwereld van vermogenden met onderwerpen als het nalaten van vermogen, het overdragen van een onderneming of maatschappelijk impactvol investeren.
We werkten in de contentcampagne met een uitgebreide campagneflow: TV (RTL Z), Print (Financial Focus Magazine), Social (Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, Vimeo) en online Business Insider, abnamro.nl, financialfocus.nl.
-
1
Goud
Case van het jaar
2018
-
1
Goud
Beste video
2018
-
1
Goud
Beste distributiestrategie
2018
-
1
Goud
Beste partnerships
2018
-
Nominatie
Best Financial Services
2018
-
Nominatie
Best Branded Content
2018
-
1
Nominatie
Best content campaign
2018
-
1
Nominatie
Best finance
2018
-
1
Nominatie
Best financial
2019
-
1
Award
Beste B2C
2019

