Your Heart, Your Decision

Voor wie?

Disciplines

Social mediastrategie
Content design
Webdesign
Webdevelopment
Content marketing

Eindproduct

Campagnewebsite
Social Media kanalen
Checklist

Wat is er gebeurd?

Vraag

Boehringer Ingelheim wil de samenleving bewustmaken van boezemfibrilleren, en patiënten en familieleden helpen het gesprek aan te gaan met hun arts. De social mediastrategie moet uit te rollen zijn in Nederland, België, Cyprus, Denemarken, Finland, Griekenland, Noorwegen, Portugal en Zweden.

Oplossing

LVB ontwikkelde een social mediastrategie op Facebook om de doelgroep zo goed mogelijk te kunnen bereiken. Als thuisbasis voor de content creëerden we de website Your Heart, Your Decision. Het doel? Zoveel mogelijk (potentiële) patiënten en hun omgeving bewustmaken van boezemfibrilleren én hen aanmoedigen een actieve rol aan te nemen in het gesprek met hun arts. Your Heart, Your Decision zegt al waar het om draait: jij kunt zelf beslissingen maken over jouw gezondheid en leven. En dat sluit perfect aan bij de missie van Boehringer Ingelheim: het leven van patiënten verbeteren.

Resultaat

De resultaten hebben de benchmarks ver overtroffen! Naast het grote Europese bereik maakte de content enorm veel reacties los. De content heeft precies gedaan wat de bedoeling was: informatie en herkenning bieden voor de veelvoorkomende hartritmestoornis, bij zowel patiënten als hun familieleden.

  • Your Heart, Your Decision bereikt ruim miljoenen mensen in 7 landen en de content maakte enorm veel reacties los.
  • CTR van 7,96% (op een benchmark van 0,7%!) is uitzonderlijk.
  • Engagement rate van gemiddeld 26%.
Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.