MBO Amersfoort “Liefde voor onze zorgstudenten”

Voor wie?

Disciplines

PR & Online marketing
Design

Eindproduct

Awareness Campagne

Wat is er gebeurd?

Vraag

MBO Amersfoort wil haar zorgstudenten en docenten in het zonnetje zetten. Omdat zij tijdens de coronacrisis hebben gezien dat hun studenten en docenten zich met hart en ziel inzetten voor de zorgsector waar zoveel mooie en ook verdrietige dingen gebeuren. Zo zijn er zorgdocenten actief betrokken op de corona-afdeling van het ziekenhuis, waar ze een hoop heftige dingen meemaken. En lopen studenten stage tijdens deze pandemie, waar ze zich in alle hectiek staande moeten weten te houden. MBO Amersfoort is hier enorm trots op en wil dat deze inspanningen gezien worden! Daarom aan LVB de vraag een awareness campagne op te tuigen, om daarmee de zichtbaarheid van MBO Amersfoort in de eigen regio te vergroten.

Oplossing

LVB bedacht de social campagne ‘Liefde voor onze zorgstudenten’ en in het geval van de docenten ‘Trots op onze zorgdocenten’. Hierbij gaat de aandacht uit naar de studenten en docenten van MBO Amersfoort en het werk dat zij tijdens de coronacrisis doen in de zorg. LVB richtte zich op verhalen uit de praktijk en liet niet gestileerde foto’s maken, om zo de echte werksituatie te laten zien. En wat hen in deze tijd het meest heeft geraakt. Zo laat één van de studenten weten dat ze het maar moeilijk droog houdt wanneer ze ziet dat bewoners in een verzorgingshuis hun hand op het raam leggen terwijl ze zeggen dat ze van elkaar houden. Deze verhalen over wat er zich afspeelt in de zorg en hoe zowel studenten als docenten daar een rol in spelen doen er toe en mogen dus worden verteld.

Middels pakkende quotes en een opvallend visueel design werden de social posts gedistribueerd via Facebook en Instagram, waarbij expliciet werd getarget op regio Amersfoort. Voor extra zichtbaarheid werd er van de social media beelden een compilatie gemaakt, die werd ingezet als buiten poster in Amersfoort en omstreken.

Resultaat

De social campagne werd verspreid onder 2 doelgroepen; jongeren tussen 15 en 24 jaar en ouders van studenten. In totaal zijn er 266.000 personen bereikt met de boodschap. Maar liefst 8% meer dan de doelstelling. Daarnaast zijn er 2500 clicks gegenereerd naar het account van MBO Amersfoort.
De posters werden verspreid in 11 gemeentes langs de belangrijke toegangswegen.

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.