Future Ready

Voor wie?

Disciplines

Full service content marketing
Videomarketing
Content design

Eindproduct

Contentcampagne

Wat is er gebeurd?

Vraag

Vodafone is voor de Nederlandse zakelijke markt een van de belangrijkste aanbieders van op internet gebaseerde business-toepassingen. Meer dan 70% van de ondernemers is nog niet bezig met het inzetten van internettechnologie. Het is een kwestie van tijd voordat ook ‘niet-technologische’ bedrijven ‘Internet-of-Things’-oplossingen zullen gaan gebruiken. Waarbij Vodafone een vanzelfsprekende partner is. Helemaal als Vodafone door ondernemers automatisch geassocieerd gaat worden met groeien door technologische vooruitgang. En vice versa.

De vraag van Vodafone aan LVB: help ons met het bedenken van een contentstrategie waarmee we het gesprek starten over Internet-of-Things, waarbij we ondernemers op aantrekkelijke en relevante wijze laten zien wat het eigenlijk is en hoe anderen er al mee groeien. En doe dat op zo’n manier, dat het in look & feel aansluit bij het merk Vodafone.

Oplossing

LVB ontwikkelde samen met Vodafone een mede op data gebaseerde contentcampagne. Centraal in de content: we bieden inspirerende, échte (niet gescript!) verhalen over ondernemers die profijt hebben van (het omarmen van) technologische vooruitgang.

Hamvraag: zijn Nederlandse ondernemingen wel klaar voor de toekomst – die zwaar op internet leunt? We gebruikten onder meer gegevens uit Vodafones eigen trendrapport, waarin Vodafone in kaart brengt hoe ver Nederlandse ondernemingen zijn met het toepassen van Internet-of-thing-oplossingen. De resultaten zijn haakjes in de content, waaraan we de ‘fase’ van de geportretteerde ondernemers ophangen: zijn het voorlopers op achterblijvers?

De inhoud van de content draait om hoe je met je onderneming kunt groeien juist door de mogelijkheden van Internet-of-Things (IoT) te omarmen. Wie de video bekijkt, krijgt een indruk van waar hij (als onderneming) staat ten opzichte van vergelijkbare ondernemingen of ten opzichte van andere sectoren. De onuitgesproken achterliggende boodschap in de campagne is dat Vodafone de businesspartner is waarmee je de eerste of volgende stap kunt zetten als het o.a. gaat om Internet of Things. Bij deze campagne draait het om ondernemerschap. Om die invalshoek te benadrukken, hangen we de content deels op aan een bekende gastheer – Sander Schimmelpenninck – die te werk gaat vanuit een oprechte persoonlijke nieuwsgierigheid naar het reilen en zeilen van een bedrijf.

Resultaat

De voornaamste doelstelling is merkzichtbaarheid – gekoppeld aan de behandelde thema’s (‘vooruitgang dankzij moderne technologische oplossingen (lees: Internet of Things) – binnen de zakelijk meest relevante doelgroepen. Hiervoor zijn diverse kanalen geselecteerd, en daarbinnen diverse doelgroepen afgekaderd.

De cijfers

  • Totaal aantal impressies via YouTube: 1,2 miljoen
  • Totaal aantal views (> 30 sec.) via YouTube: 700.000
  • Videostarts via outstream-video: 1,4 miljoen
  • Uitgekeken video’s via outstream: 250.000
  • Totaal aantal impressies alle kanalen: 9,1 miljoen

 


Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.