LVB Brand Strategy weet wat mensen willen en markten doen. Nu en straks. Dat is bepalend voor jouw merk. Of je nu een nieuwe propositie in de markt wilt zetten, je merk zichtbaarder wilt maken of een positioneringsvraagstuk hebt.  Wij helpen onze klanten Love Brands te worden. Want: geliefde merken verkopen nu eenmaal meer.

Brand Strategy volgens LVB

Onze brand strategen brengen merken terug tot de kern. Wat doet er nu écht toe in jouw business? Dat leidt tot heldere keuzes. Tot soms zelfs een One Word Strategy. Hoe simpeler de strategie, hoe effectiever.

LVB Brand Strategy werkt met evenveel liefde voor B2B als B2C merken. Maar altijd kijken we naar waar de doelgroep- en marktbehoeftes liggen, om zo jouw merk relevant te maken.

This is how we do it

We starten met een kennismaking, logisch! Dan bepalen we samen de scope van de opdracht. Vragen die wij zoal krijgen?

  • Help om ons merk op de kaart te zetten
  • Ontwikkel onze positioneringstrategie en brand identity
  • Ontwikkel een nieuwe propositie en breng deze onder de aandacht
  • Hoe vertalen we onze merkidentiteit naar een brand design en visuele uitingen?
  • We willen brand of choice worden in onze sector
  • (Her)definieer onze merk- of klantbelofte

Wat leveren we op?

Als we aan de slag gaan, doen we dat strategisch en tegelijkertijd pragmatisch. Liever leveren we geen boekwerk (kan wel), maar een heldere en concrete presentatie. Met inzicht in jouw markt, doelgroepen en concurrenten. En met vooral: kansen. Waar ligt de marketingcommunicatie-ruimte voor jouw merk? Natuurlijk cruciaal: hoe vullen we dat creatief in? We ontwikkelen campagne-ideeën, zowel voor reclame als voor content. Voor ons komt alles namelijk voort uit dat ene, ijzersterke, creatieve idee.

LVB Propositiemarketing

Een van onze krachten is dat we kijken of de proposities nog wel de juiste zijn. Wat nu op het schap ligt, past dat nog wel bij het merk? Bij wat klanten en prospects écht willen?

Wie op zoek gaat naar een specifiek product of dienst, ziet veel meer-van- hetzelfde-proposities. Wie vindt zichzelf nu niet innovatief, persoonlijk of uniek? Alles wordt een commodity. Maar wat heb jij nu écht te bieden? Wat voegt juist jóuw product of dienst toe?

Met propositiemarketing maken wij jouw belofte aan je klanten scherper. Soms poetsen we bestaande proposities op; dat kan voldoende zijn. In andere gevallen creëren we echt nieuwe (disruptieve) proposities.

Propositiemarketing ontstaat vanuit twee perspectieven. We kijken of jouw huidige aanbod voldoende onderscheidend is. En we luisteren naar de verhalen in de markt, naar waar jouw doelgroep ontvankelijk voor is. Zo bepalen we wat de marketingkansen zijn voor bestaande en nieuwe proposities.

Content is onze basis voor het vermarkten van jouw verhaal. Wij combineren propositie-ontwikkeling met contentmarketing. Vandaar: propositiemarketing.

Wanneer we aan de slag gaan met het aanscherpen van jouw propositie, gaan we in drie stappen te werk.

1 – Research en inzicht

Eerst willen we precies weten wie jij bent. Waar gá je voor? Wat zijn jouw ambities en beperkingen en wat wil je bereiken? We duiken ook in je productportfolio en je customer journey. En we willen exact weten wie jouw klanten zijn: wat zijn hun gemeenschappelijke kenmerken en actuele behoeften, waarom kies je voor hen en waar bevinden ze zich precies? Ook jouw concurrentie komt aan bod. Wat doen zij goed en minder goed? Waarom kiezen hun klanten nou juist voor hen?

2 – Conceptproposities ontwikkelen

In deze fase ontwikkelen we meerdere conceptproposities, die we met jou verder gaan aanscherpen. Daarna maken we de keuze voor de twee  proposities die voor de testfase in aanmerking komen.

3 – Testen, aanscherpen en keuze maken

Voor de gekozen proposities ontwikkelen we content en stippelen we een marsroute uit; een contentmarketingcampagne. Daarna gaan we testen. Na 3-4 weken evalueren van de testfase en kiezen we voor de meeste succesvolle propositie. Deze propositie en contentmarketingcampagne scherpen we verder aan, zodat een marketingplan kan worden ontwikkeld.

Deze problemen los je op met LVB Propositiemarketing:

  • Ik besteed veel geld aan de marketing van mijn producten en diensten, maar het levert zo weinig op
  • Ik denk dat onze huidige proposities aan verbetering toe zijn
  • Mijn concurrenten groeien harder dan ik, hoe kan dat?
  • Ik wil sneller groeien
  • Ik wil meer klanten
  • Help, ons product wordt een commodity, hoe kan ik me nog onderscheiden?

Merken waarvoor wij werken

Blog

Blijf op de hoogte!

Wilt u op de hoogte blijven van LVB en onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf u dan hier in!

Overtuigd?

Spreekt onze visie je aan en wil je afspreken? Bel met Daan Goote (0613341896). Bij ons of bij jullie? Zeg het maar.

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.