Niets zo persoonlijk, niets zo diepgravend als een podcast. Bovendien: een fantastische manier om je doelgroep te bereiken. Laat als merk van je horen, met branded podcasts, interne podcasts of boeiende gesprekken die jouw doelgroep raken. LVB Podcasts (binnenkort iO Podcasts) is hard op weg dé Branded Podcast Agency van de Benelux te worden.
LVB Podcasts
THIS IS
TEAM
PODCASTS
THIS IS: PODCASTS
We geloven in de potentie van audio-on-demand, zeker voor merken. Audio is persoonlijk en intiem. Maar… Podcasts zijn ook een ambacht. Dat begint bij het vinden van de mooiste verhalen, de juiste vorm bedenken en de handigste frequentie kiezen. Kortom: een podcaststrategie.
THIS IS: PODCASTS
Strategy Model
LVB creëert, produceert en distribueert podcasts. We ontzorgen dus op alle vlakken van het maken van een podcast: scripten, researchen, montage, hosting, distributie en promotie. Dat doen we middels ons LVB Branded Podcast Strategy Model. Oftewel: het A-B-C-D Podcast Model.
De A van Audio Domein
Waar liggen kansen? Waar kun je op scoren? Wat is je onderscheidend vermogen? De strategische basis van jouw podcast begint bij het bepalen van je domein, je doelgroep, de doelstellingen, een concurrentieanalyse en hoe jouw audio uitingen passen binnen jouw merkverhaal.
De B van Branded Podcast Story
Wat is je verhaal? Wat wil je vertellen? Waar zit jouw doelgroep op te wachten? Waar is behoefte aan? Vragen die om antwoord vragen, voordat we ons buigen over vorm en inhoud.
De C van Creatieve doorvertaling
Oftewel: de inhoud! De strategie en je story doorontwikkeld naar creatieve podcastseries. In podcasts kan alles: een inhoudelijk vraaggesprek in de studio, een reportage op zoek naar antwoorden of een game verpakt in audio. Voor iedere vorm valt wat te zeggen, als het doel maar wordt bereikt.
De D van Distributie
Met welke kanalen bereiken we onze doelgroep? Branded podcasts vragen om een distributieplan. Dat kan campagnematig aanjagen via social media of via eigen kanalen zoals nieuwsbrieven. Maar er is meer dan alleen een podcast. DON’T FORGET: Is er wellicht nog andere content (artikelen, tools, video) van te maken?
CASES
Branded Podcast
Branded podcasts oftewel steengoede podcasts gemaakt door merken. Niet om te zenden, maar om te vermaken. In een podcast heb je dé kans om je echt te verdiepen in een specifiek onderwerp met relevante gasten. Dit maakt het een interessante vorm van contentmarketing.
Reportage Podcast
De meest geluisterde podcastvorm, waar radioreportage technieken worden gebruikt. Dat hoeft niet per se door enkel journalistieke bedrijven ingezet te worden. Als dit de leukste vorm is volgens luisteraars, waarom moeten we deze vorm dan niet inzetten? Wij laten je graag wat goede voorbeelden horen.
Interne Podcast
Een nieuwe vorm van interne communicatie: de interne podcast. De CEO met zijn wekelijkse praatje. Twee collega’s die elkaar echt goed leren kennen. Of medewerkers vitaal en toegewijd houden. Medewerkers luisteren wanneer het hun uitkomt naar alle zaken die intern spelen. Ideaal.
Onboarding Podcast
Effectief een nieuwe medewerker inwerken? Dat kan heel goed met een onboarding podcast. Als nieuwe medewerker starten bij een groot bedrijf is vaak pittig. Hoe fijn is het om met oordopjes in een paar afleveringen jouw nieuwe bedrijf te leren kennen.