ONZE PODCASTS

Podcasts zijn inmiddels niet weer weg te denken in het totale content-pallet die merken tot hun beschikking hebben. Dat vinden wij ook. We hebben al een aantal mooie podcasts gemaakt. Hierbij een greep uit onze producties.

De Verdwenen SS’ er - Kamp Amersfoort

In deze rijk geproduceerde branded podcast De Verdwenen SS’er, gaan Jordy Hubers en Floris van Dijk, hoofd onderzoek van Nationaal Monument Kamp Amersfoort op zoek naar Walter Heinrich. Hij is oorlogsmisdadiger en de grondlegger van Kamp Amersfoort. In februari 1945 verdwijnt Walter Heinrich. Spoorloos. Wat is er met hem gebeurd? Waar is hij gebleven?

De tijd gaat nu in! - Aon

Geboorte, trouwen, overlijden. Scheiden, verhuizen, nieuwe auto. Bij elke gebeurtenis in het leven, komen vele vragen voorbij. Hoe moet ik dit aanpakken? Ben ik wel goed verzekerd? Lastige vragen die over het algemeen om een lang antwoord vragen. Maar in de podcast De tijd gaat nu in – Alles over verzekeringen in 4 minuten behandelt Aon al je vragen kort en krachtig. Als de zoemer afgaat, is de tijd voorbij.

Athlon Mobility Talk – Athlon

In de podcast Athlon Mobility Talk praten diverse experts van Athlon over de laatste ontwikkelingen, gevaren en kansen op het gebied van mobiliteit.

Rentecast – Florius

Rentecast is een podcast voor hypotheekadviseurs. In Rentecast spreken we de hypotheekrenteverwachtingen door met Philip Bokeloh, senior econoom van het economisch bureau van ABN AMRO. Stijgen ze? Dalen ze? Korte termijn? Lange termijn? Historische perspectieven? Alles komt voorbij om jouw klanten van advies te voorzien en hun vragen te beantwoorden.

Corona en de impact op ondernemers – ABN AMRO MeesPierson

Maart 2020. Op dat moment een periode van grote onzekerheid. In welke chaos zijn we in terecht gekomen? Op een zolderkamertje en met krakkemikkige videocall-verbindingen hebben we in het begin van de pandemie iedere dag een ondernemer geïnterviewd. Over de impact van de corona-pandemie op hun business en welke tips ze hebben voor mede-ondernemers.

Out of the Bubble – LVB

Lekker hè, je eigen bubbel? Marketing, content, funnels, storytelling, kpi’s, merkbeleving, MQL’s, … We voelen ons er helemaal in thuis. Maar waar hébben we het nou eigenlijk over? Waarom doen wij, marketeers, wat we doen? In Out of the Bubble prikkelen we online marketeers om uit hun onbewuste bubbel te stappen en kritisch naar zichzelf en hun vakgebied te kijken.

Horeca Talent Portretten - Sligro

Om succesvol een restaurant of hotel te runnen moet je heel veel talenten aanboren. Je moet sociaal, zakelijk en ambitieus zijn en óveral wat vanaf weten. Hoe doen anderen dat?
In de Horeca Talent Portretten gluren we ongegeneerd bij de buren. In elke aflevering spreken we jong, succesvol horecatalent over zijn of haar aanpak.

Klimaat ondernemers aan het woord – Vattenfall

In ‘Klimaatondernemers aan het woord’ helpen we ondernemers om hun bedrijf te verduurzamen. Want: hoe weet u welke verduurzamings-maatregelen bij uw bedrijf passen? Aan welke investeringen moet u denken. Hoe verdient u die terug? En: hoe komt u erachter van welke subsidies u gebruik kunt maken?

De NOW Podcast – UWV

Zo’n 140.000 werkgevers hebben in 2020 van de eerste aanvraagperiode NOW gebruik gemaakt. In De NOW Podcast praten we met Ingrid Arts, programmamanager NOW van UWV. Zij legt de komende afleveringen alles uit over NOW. Van de aanvraag tot de definitieve berekening. Van tips tot tricks. Van fabels tot feiten. En we duiken het land in opzoek naar echte ondernemersverhalen achter de NOW-regeling.

In perspectief - UWV

Voor mensen met – om wat voor reden dan ook – een afstand tot de arbeidsmarkt, is het hebben van werk het fijnste dat er is. Je doet er toe en een mooie toekomst gloort aan de horizon. De podcast In Perspectief – Op zoek naar werkgeluk draait om ervaringsverhalen van mensen met een WIA of Wajong uitkering.

My First Company

In My First Company volgen we Viviënne Sluman, een jonge ambitieuze student die een eigen bedrijf wil gaan beginnen. Ze wil een modemerk voor mannen starten. Ze gaat in gesprek met de mensen in haar kring. Wat vinden haar ouders en vrienden ervan dat ze een eigen bedrijf wil starten? Kunnen ze haar helpen om haar idee duidelijker te krijgen? Behoeden ze haar voor eventuele risico’s? En wat is de volgende stap als je eenmaal je idee helder hebt? Haar zoektocht gaat langs ondernemers, banken, accountants, de KVK.

1347 Dagen – KPMG

Een bestuurder zit gemiddeld 1347 dagen op het pluche. Namens KPMG interviewt de redactie van KPMG RAAD commissarissen, bestuurders en toezichthouders uit het Nederlandse bedrijfsleven over hun weg naar de top en het leven in en om de boardroom.

Gerelateerde berichten:

DEZE PODCASTVORM GAAT IN 2021 DE PRULLENBAK IN

JE MEDEWERKER OF KLANT BEREIKEN ANNO 2021? MAAK JE EIGEN RADIOSHOW!