RESULTS
Vermogens in Nederland
ACHTERGROND
ABN AMRO MeesPierson wil als marktleider in het vermogenssegment inspiratie bieden door via verhalen te laten zien dat de bank vermogenden écht begrijpt.
VRAAG
De vraag aan LVB: bedenk een contentmarketingstrategie waarbij we op vernieuwende wijze verhalen van vermogenden verzamelen die voor alle klanten van de bank herkenbaar zijn.
Uitgangspunt hierbij was om nog dichter op de huid van de vermogende te zitten door herkenbare verhalen onderscheidend in beeld te brengen. En vervolgens de doelgroep verder te inspireren en te helpen met extra verhalen en duiding bij de vermogensonderwerpen die aan bod komen.
CREATIEF IDEE
We kozen voor een content campagne met ‘premium’ content die over zo veel mogelijk kanalen gedistribueerd kon worden. De basis van de contentcampagne vormden drie unieke documentaires.
In de hoofdrol zaten uitgesproken karakters die we op een creatieve manier portretteerden met spraakmakende uitspraken. We interviewden onder meer ex-voetballer Demy de Zeeuw nu eigenaar van BALR en 433, bitcoinmiljonair Marc van der Chijs, de oprichter van Drukwerkdeal Marco Aarnink en de tweeling Julie en Marie Reinders die furore in de mode maken. Zij gaven inzicht in de leefwereld van vermogenden met onderwerpen als het nalaten van vermogen, het overdragen van een onderneming of maatschappelijk impactvol investeren.
We werkten in de contentcampagne met een uitgebreide campagneflow: TV (RTL Z), Print (Financial Focus Magazine), Social (Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, Vimeo) en online Business Insider, abnamro.nl, financialfocus.nl.
- 1 Goud Case van het jaar 2018
- 1 Goud Beste video 2018
- 1 Goud Beste distributiestrategie 2018
- 1 Goud Beste partnerships 2018
- Nominatie Best Financial Services 2018
- Nominatie Best Branded Content 2018
- 1 Nominatie Best content campaign 2018
- 1 Nominatie Best finance 2018
- 1 Nominatie Best financial 2019
- 1 Award Beste B2C 2019