Bij LVB Brand Strategy stellen we simpele, maar belangrijke vragen.
Veel antwoorden komen uit de organisatie.
Soms kijk je voor de juiste antwoorden naar buiten.
Samen zoeken we. En vinden we de kern. De kern van het merk.
Brand Strategy:
Welk probleem lost jouw merk op?
THIS IS
TEAM
Brand Strategy
THIS IS: TEAM BRAND STRATEGY
teruggaan naar de kern
Onze brand strategen brengen merken terug tot de kern. Wat doet er nu écht toe in jouw business? Dat leidt tot heldere keuzes. Tot soms zelfs een one-word-strategy. Hoe simpeler de strategie, hoe effectiever.
LVB Brand Strategy werkt met evenveel liefde voor B2B- als B2C-merken. We kijken áltijd naar waar de doelgroep- en marktbehoeftes liggen, om zo jouw merk relevant te maken.
THIS IS: TEAM BRAND STRATEGY
We starten met een kennismaking, logisch! Dan bepalen we samen de scope van de opdracht. Vragen die wij zoal krijgen?
Herken je deze vragen?
- Help om ons merk op de kaart te zetten
- Ontwikkel onze positioneringstrategie en brand identity
- Ontwikkel een nieuwe propositie en breng deze onder de aandacht
- Hoe vertalen we onze merkidentiteit naar een brand design?
- We willen brand of choice worden in onze sector
- (Her)definieer onze merk- of klantbelofte
THIS IS: TEAM BRAND STRATEGY
we op?
Als we aan de slag gaan, doen we dat strategisch en tegelijkertijd pragmatisch. Liever leveren we geen boekwerk (kan wel), maar een heldere en concrete presentatie. Met inzicht in jouw markt, doelgroepen en concurrenten. En met vooral: kansen.
Waar ligt de marketingcommunicatie-ruimte voor jouw merk? Natuurlijk cruciaal: hoe vullen we dat creatief in? We ontwikkelen campagne-ideeën, zowel voor reclame als voor content. Voor ons komt alles namelijk voort uit dat ene, ijzersterke, creatieve idee.
THIS IS: TEAM BRAND STRATEGY
Het graven naar de merkessentie doen we zo gestructureerd mogelijk.
We gebruiken methoden die zich bewezen hebben. Hier een aantal van onze services.
Merkanalyse
De sterke en zwakke kanten van het merk brengen we naar de oppervlakte.
Positioneringsadvies
We zoeken de allerbeste plek op het allerbeste speelveld.
Propositieontwikkeling
Zoektocht naar de overkoepelende waardepropositie en de ondersteunende proposities.
Merknarratief
Het merkverhaal schrijven wij compact én meeslepend op.