Tony’s Chocolonely speelt hoofdrol in nieuwe aflevering ‘Uitblinkers in Zaken’

In 2021 opent Tony’s Chocolonely in Zaandam voor het eerst de deuren van een chocoladefabriek mét achtbaan. Reden genoeg om het chocoladebedrijf te volgen in de nieuwste aflevering van de documentairereeks ‘Uitblinkers in Zaken’ van Ziggo Zakelijk. In de docu van 25 minuten vertelt ‘Chief Chocolate Officer’ Henk Jan Beltman onder andere hoe hij zijn Willy Wonka-achtige plannen denkt te verwezenlijken en hoe de chocoladefabriek bij gaat dragen aan 100 procent slaafvrije chocolade.

Henk Jan Beltman
Henk Jan Beltman, CEO van Tony’s Chocolonely

Uitblinkers in Zaken

In de videoserie Uitblinkers in Zaken (lees hier meer over deze case!) komen ondernemers aan het woord die uitblinken in hun vak. In voorgaande afleveringen volgden we de topondernemers achter bunq, The Next Web, Corendon, Oger, New York Pizza, MAS, Studio 100, Tiqets, AFAS, Omoda en TrainMore. Nu staat Tony’s Chocolonely in de schijnwerpers. In april werd het format van Ziggo Zakelijk nog uitgeroepen tot de Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2019.

Tony’s Chocolonely in Zaken

Met een enorme drive, maar niet zonder risico investeert Henk Jan Beltman in 2011 heel zijn hebben en houwen in een meerderheidsbelang in Tony’s Chocolonely. Inmiddels is Tony’s marktleider in Nederland met een omzet van 55 miljoen euro. Maar winst is niet het primaire doel van het bedrijf. Beltman ziet geld namelijk als een middel om impact te maken en een missie te volbrengen: wereldwijd 100% slaafvrije chocolade. Om die missie te laten slagen zette Beltman onlangs een nieuwe stip aan de horizon: het bouwen van een eigen chocoladefabriek waar bezoekers alles kunnen leren en beleven over chocolade, de problemen in de cacao-industrie en wat Tony’s Chocolonely daaraan doet.

Awareness via verschillende kanalen

In alweer het twaalfde deel van Ziggo’s documentairereeks volgen we Henk Jan Beltman en zijn collega’s en vragen we hen naar het geheim achter het succes van Tony’s Chocolonely. In de video krijgen kijkers te zien hoe de Tony’s met elkaar samenwerken, wat het belang is van fun en entertainment voor het bedrijf en geeft Henk Jan tips over groei en de bouw van een succesvol bedrijf. De docu wordt onder de aandacht gebracht via YouTube, Facebook, Instagram, LinkedIn en wordt daarnaast ook uitgezonden op Kanaal 13. Tot slot hebben verschillende mediatitels aandacht besteed aan de documentaire, waaronder het Zaandams Dagblad, Pretwerk en FoodHolland.

Benieuwd naar de documentaire? De aflevering staat nu online en is hier te bekijken: