Topicus – Always on recruitment marketing

Een always on recruitment flow die latent werkzoekenden continue bereikt en verleidt om actie te ondernemen.

ACHTERGROND

Topicus, de in Deventer gevestigde IT-organisatie, is met ruim 1.000 medewerkers altijd op zoek naar nieuw IT-talent. 

VRAAG

Ontwikkel een aanpak om Topicus te positioneren als aantrekkelijke werkgever en lever een constante stroom aan IT-professionals.

CREATIEF IDEE

We ontwikkelden een always on campagne voor Topicus. Met de campagne zijn we sinds november 2021 dagelijks zichtbaar op de kanalen waar de doelgroep zich bevindt. De basis van de campagne? Een online recruitmentflow bestaande uit drie fases met unieke messaging en content: 

  • In de eerste fase haken we aan op de pijnpunten. Hiermee wilden we zoveel mogelijk mensen bereiken. 
  • In de tweede fase zetten we inspiratiecontent in: mensen krijgen een kijkje hoe het is om bij Topicus te werken. 
  • In de derde fase bieden we concrete vacatures aan. Dat doen we aan een zo warm mogelijke doelgroep. 

Een van de succeselementen van de campagne is het unieke contentdesign. Welke uiting de potentiële werknemer ook ziet op welk kanaal dan ook, het is overal herkenbaar. Ook inhoudelijk wordt vastgehouden aan één heldere rode draad: weken bij Topicus draait om Impact on Society. 

RESULTATEN

De campagne heeft drie hoofdoelstellingen: bereik, verkeer en sollicitaties. Er wordt continue geoptimaliseerd om de beste resultaten de krijgen binnen de doelgroep IT’ers.Maandelijks realiseren we het volgende resultaat binnen deze doelgroep:

40

uniek bereik binnen de doelgroep

30

meer websitebezoekers

7

sollicitanten per maand (80 sollicitanten op jaarbasis)
Sparren over jouw
vraagstuk?

TEAM EMPLOYER BRANDING & RECRUITMENT MARKETING
Sparren over jouw arbeidsmarktvraagstuk? Dat doen we graag! Aarzel niet om ons te bellen of mailen.

 

Hubertien Huurman
Adviseur

h.huurman@lvb.nl

+31 6 14 98 26 10