Twee keer GOUD voor LVB bij internationale CMA Awards
LVB is dit jaar een van de grote winnaars bij International Content Marketing Awards 2021 in Londen. We vielen maar liefst drie keer in de prijzen! De CMA Awards worden ook wel het Wereldkampioenschap Content Marketing genoemd.
De case ‘The Exit Years’ voor ABN AMRO MeesPierson won twee hoofdprijzen: in de categorie Best Campaign en in de categorie Best Finance. De case ‘Face it: MS is zenuwslopend’ voor Nationaal MS Fonds won een bronzen award in de categorie Best Use of Content Within Media Relations bij de CMA 2021.
We behaalden een score van drie awards uit vijf nominaties. LVB is zelfs één van de slechts vier bureaus die twee gouden awards wist te winnen, terwijl maar liefst twintig bureaus elk één goud pakten.
LVB & ABN AMRO MeesPierson: twee keer goud bij CMA 2021
Aart Lensink, algemeen directeur bij LVB: “Onze opdrachtgever, ABN AMRO MeesPierson, blinkt al jaren uit in vooruitstrevend denken. Was dat niet het geval, dan was er geen campagne als The Exit Years ontstaan. Al jarenlang lukt het om vernieuwend te zijn. Een mooie visie op het merk en vooral op de behoefte van de klanten zorgen voor keer op keer winnende campagnes. De bank is zeer consistent in de uitvoering. Het blijft investeren in het verhaal dat je als private bank waarde kunt toevoegen in het leven van je (vermogende) klanten.”
Uit het juryrapport van de CMA 2021: “The Exit Years is een geweldige campagne gebaseerd op gedegen inzicht. De persoonlijke en emotionele benadering stelde hen in staat om iets super creatiefs en meeslepends te produceren. Het is eerlijk, menselijk, emotioneel, gebaseerd op uitzonderlijke casting, echt doordacht en prachtig afgeleverd. De campagne heeft zijn doelen volledig overtroffen, zowel awareness voor het merk als het aanzetten tot actie van de doelgroep. Het is geen verrassing dat de leads binnenstromen. Erg sterk gedaan.”
De winnende case ‘The Exit Years’
In The Exit Years blikken we met ondernemers die hun bedrijf verkochten terug op de periode dat ze bouwden aan hun bedrijf. We reconstrueren de periode waarin ze hun bedrijf verkochten en we zien hoe ze nu leven, wat ze doen en of ze gelukkig zijn. Centraal in de campagne staat een documentaire waarin de vier ondernemers worden gevolgd die hun bedrijf hebben verkocht. Twee financieel experts op het gebied van bedrijfsoverdracht duidden de verhalen. De documentaire is meerdere keren op RTLZ uitgezonden en is nu te bekijken via streamingplatform Videoland. Aart schreef een uitgebreide blog over deze case waarin hij het succes duidt.
De winnende case ‘Face it: MS is zenuwslopend’
Met deze campagne geven wij de ziekte MS letterlijk een gezicht en roepen we de doelgroep ook op om (de ernst van) de ziekte onder ogen te komen. We vertellen over de ziekte en maken heel concreet wat MS is, wat de ziekte met mensen doet en dat het ziektebeeld van iedere patiënt anders is. Centraal in de campagne staan dan ook de verhalen van vijf personen die MS hebben. Zij vormen samen het campagnebeeld. Zij vertellen wat de impact van de ziekte is op hun dagelijks leven, hoe zij hiermee omgaan én welke dromen zij bij hebben moeten stellen. Meer over deze case lees je hier.