Verslag CMFF 2018: “Shifting Gears”
Op 12 april vond de 5de editie van Content Marketing Fast Forward plaats, dit jaar met het thema: “Shifting Gears”. Maar liefst 230 marketeers en communicatieprofessionals kwamen tijdens CMFF bijeen..
Op 12 april vond de 5de editie van Content Marketing Fast Forward plaats, dit jaar met het thema: “Shifting Gears”. Maar liefst 230 marketeers en communicatieprofessionals kwamen tijdens CMFF bijeen om in het OBA Theater te luisteren naar 2 internationale keynotes en 3 inspirerende cases. Als trotse partner van het event was LVB er ook bij.
Make friends with the nerds
AI, AR en big data, hoe maak je hier als content marketeer optimaal gebruik van? Volgens Olivier Blanchard moeten we als marketeer vrienden maken met de IT-manager.
Hoe je een succesvolle contentmarketing strategie boekt met je misschien ‘saaie’ imago als verzekeraar? Volgens Alenka Bešter moet je je misschien ‘saaie’ imago omarmen.
Content is ons product en vice versa
Wil je weten hoe je met no-budget duurzame condooms verkoopt? ‘Het initiëren, creëren en distribueren van content zit bij iedereen van einhorn in de genen en dat gekoppeld aan de vrijheid die we hier nemen en ook krijgen levert de beste content op,’ aldus de Marketing Unicorn van einhorn; Markus Wörner.
Van unicorn tot verzekeraar, iedere organisatie kan succes boeken met vernieuwende content marketing. Zelfs bedrijven die al 100 jaar bestaan kunnen innoveren. ‘Deze bedrijven bestaan niet voor niets al 100 jaar, zo beweert W. Victor Gao.
The best way to predict the future is to invent it.
Volgens Lazar Dzamic gaat er bij nieuwe content net als wanneer je emigreert een nieuw boek voor je open dat gelezen moet worden. Natuurlijk kunnen we profiteren van de nieuwe technieken, maar net als wanneer je in een nieuw land komt, moet je zelf die sprong in het diepe wagen. Er zijn geen data over de toekomst.