Grand Prix Content Marketing 2016 Nominatie Beste Videoserie

Uitblinker van de week

Voor wie?

Disciplines

Videomarketing, Formatontwikkeling

Eindproduct

Geformatteerd video-interviewserie en artikelen

Wat is er gebeurd?

Vraag

Vraag.

LVB Networks ontwikkelde een always on content strategie waarin de entertainment-belofte van Ziggo in de consumentenmarkt vertaald wordt naar de zakelijke markt. De zogeheten ‘Uitblinkers’-strategie heeft ‘B2B storytelling’ als uitgangspunt. Key hiervoor is het opbouwen van awareness en demand generation. Doelstelling: de content moet ertoe bijdragen dat de ‘organische en social traffic’ naar content op de Ziggo Zakelijk-website fors  is toegenomen (ten opzichte van huidige situatie).

Oplossing

De videoserie ZZP Uitblinker van de Week richt zich specifiek op de zeer grote doelgoep ‘zelfstandigen’ in Nederland. Het periodiek videoformat moet zorgen voor een koppeling van ondernemerschap (en: plezier in ondernemen) aan Ziggo Zakelijk.

ZZP Uitblinker van de week is een wekelijkse, sterk geformatteerde serie van korte persoonlijke video interviews (1-2 mins) en artikelen met ZZP’ers die op hun terrein gelden als de allerbeste. Zij leveren bijzondere prestaties en vormen een inspiratie voor andere ZZP’ers. Wekelijks zetten we actuele uitblinkers in het zonnetje. Deze mensen geven we letterlijk een podium. We stellen ze vragen over dilemma’s en vraagstukken waar heel veel ZZP’ers mee kampen (welke prijs hanteer je?), waardoor zij voor andere ZZP’ers een inspiratiebron zijn.

Resultaat

  • De directe kliks op de Ziggo-site voor Uitblinker van de Week-content liggen 400% boven de gestelde target.
  • Op LinkedIn bedraagt de engagement-rate voor deze content 0,9%, dat twee keer hoger is dan de industry benchmark van 0,45%.
  • De CTR van sponsored LinkedIn-updates ligt met 0,81% ook twee keer hoger dan de industry standard (0,4%). LinkedIn zelf analyseert hierover: ‘This is due to great quality of your content’.
  • 16,5% van de bezoekers gaat dieper de website in: voor hen is de Uitblinkers-content aanleiding om meer van Ziggo Zakelijk te weten.
  • De aanwezigheid van ‘Uitblinkers-content’ in social media, heeft bijna een vertienvoudiging van social traffic naar Ziggo Zakelijk-pagina’s veroorzaakt: van 0,83% naar 7,85%.