Grand Prix Content Marketing 2015 Award Beste Branded Channel

WNF / Wildlife Crime Fighters

Voor wie?

Disciplines

Contentstrategie, Videomarketing, Distributie

Eindproduct

Videostrategie ontwikkeld, inclusief formats en make-over YouTube-kanaal

CMI Content Marketing Awards 2016 (VS) Nominatie Highest Subscriber Growth (VS)

Wat is er gebeurd?

Vraag

WNF wilde inhoudelijk communiceren rond het thema wildlife crime. Stropers hebben het al jaren voorzien op wilde dieren, vanwege hun huid of slagtanden. Aandacht daarvoor krijgen is een uitdaging. WNF wilde meer doen met videocontent, omdat via video de verhalen beter te vertellen zijn én om nieuwe doelgroepen te bereiken. De concrete vraag: bedenk videocontent over wildlife crime en verbeter het YouTube-kanaal.

Oplossing

We hebben samen met het WNF het YouTube-kanaal een complete make-over gegeven. Er stonden talloze video’s op, maar vaak wat ongestructureerd en niet altijd even logisch vindbaar. Door met series te gaan werken en te gaan formatteren en programmeren hebben we hele grote stappen kunnen zetten.

Op basis van bestaande videocontent over wildlife crime hebben we de serie Wildlife Crime Fighters ontwikkeld. Daarvoor zijn nieuwe beelden geschoten van helden die namens het WNF goed werk verrichten en zijn er beelden gemaakt met ambassadeurs als Freek Vonk en Harm Edens. Ten slotte hebben we actief journalisten en social media-influencers benaderd.

Resultaat

Dagblad Metro opent op 11 maart met het nieuws, dat vervolgens gaat rollen: RTL Nieuws, BNR, Q-Music, diverse vakmedia en een stroom van berichten op social media.