Het is zo klaar, hoor.

Voor wie?

Disciplines

PR / Online marketing
Distributie en conversie
Content design
Videomarketing

Eindproduct

Video
Visuals

Wat is er gebeurd?

Vraag

Ontwikkel een mini-campagne, breng door middel van film of animatie deze ‘quick wins’ (visueel) onder de aandacht van ondernemers. Het doel: ondernemers informeren, stimuleren en activeren om ook zelf aan de slag te gaan met toegankelijk ondernemen.

Achtergrond
Meer dan 2 miljoen Nederlanders hebben een beperking. Ze zijn slechtziend, blind of doof, hebben een lichamelijke- of verstandelijke beperking of een psychische- of psychiatrische aandoening. Met – vaak verrassend – eenvoudige aanpassingen (“quick wins”) maak je je bedrijf beter toegankelijk voor deze potentiële klanten. Het programma MKB Toegankelijk stimuleert en activeert MKB Nederland ondernemers hun bedrijf toegankelijk te maken voor mensen met een beperking.

Oplossing

Deze simpele aanpassingen of ‘quick wins’ zijn ook daadwerkelijk simpel: van het installeren van een drempelhulp in je winkel tot het verwijderen van obstakels in de supermarktgangen, als ondernemer maak je door kleine aanpassingen te doen een gigantisch verschil voor meer dan twee miljoen klanten met een beperking. Het idee: we introduceren een klusjesman als gezicht van de campagne. Een snelwerkende, no nonsense klusjesman die jouw huishoudelijke probleempjes aanpakt. Een kapot slot, een lekkend toilet, problemen die je het liefst zo snel mogelijk opgelost ziet. De klusjesman draait er zijn hand niet voor om: “Het is zo klaar, hoor.”

Op dezelfde manier introduceren we dit karakter in zakelijk context, in de alle branches waar MKB Toegankelijk actief is. Een reclameachtige, unieke en frisse aanpak om ondernemers aan te moedigen hun bedrijf aan te passen. Dit voeren we uit in drie 20 seconden-spots, waarin het personage het problematische scenario en de snelle oplossing op een grappige manier presenteert. “Het is zo klaar, hoor” is de slogan en de afdronk van de campagne, een informele aanpak om deze bedrijven te versterken.


 

Resultaat

In de eerste week van de campagne heeft de eerste aflevering op Linkedin al veelbelovende resultaten gehaald onder de doelgroep. Daarnaast heeft de campagne al stof doen opwaaien onder diverse bewindvoerders.  Een vliegende start voor een campagne met een belangrijke boodschap.

  • 53.000 impressies
  • 22.000 views
  • 41% VTR

 

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.